تبلیغات اسلامی باید جهت خنثی کردن تبلیغات منفی و هدایت فرهنگی نسل جوان کار کند

کریمی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید نیازهای نسل جوان و چالش‌های امروز و مشکلاتی که دشمنان اسلام به وجود آوردند را مدنظر قراردهد و در جهت خنثی کردن تبلیغات منفی و هدایت فرهنگی نسل جوان کار کند.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان دالاهو،گفت:تبلیغ دین یک وظیفه عمومی است که ما آن را به «نشر خوبی‌ها» تعبیر کرده‌ایم. طبیعتا همه مردم می‌توانند با نشر خوبی‌هایی که در جامعه می‌بینند، نقش مبلغ دین پیدا کنند. یکی از سیاست های ما در گام دوم نهضت تبلیغات، تاکید بر عمومی سازی تبلیغ و تعامل موثر با عموم مردم است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو،با اشاره به اینکه باید بر ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی به مناسبت های مختلف توسط هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی - تربیتی و تبلیغی و کانون مداحان توجه کرد،افزود:  امروز نسل جوان از افراد متدین و مذهبی انتظار نشاط دارند و باید فعالیت های نشاط آور معنوی در فعالیت های مذهبی لحاظ شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی به تشکل‌های مردمی، ترویج اخلاق اسلامی و احیای سنت‌های فراموش شده از دستاورد‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

 

 

حجت الاسلام کریمی ، با اشاره به برنامه های این نهاد در شهرستان دالاهو ، تصریح کرد: اعزام روحانیون به مناطق ویژه در مناسبت‌های مختلف سال ، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهرستان ،برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن‌کریم ، حمایت و راه‌اندازی از ۱۲ هیئت مذهبی در سطح این شهرستان ، راه‌اندازی اتاق رصد وضعیت فرهنگی در سطح شهرستان ،  راه‌اندازی نهضت پیشرفت بانوان ولایی در این شهرستان و حمایت و تجلیل از فعالین فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه این سازمان است.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو ، اظهار کرد: تجلیل و حمایت از پیرغلامان حسینی، اعزام مبلغین در مناسبت‌های مختلف سال به مساجد و هیئت‌های مذهبی، ساماندهی هیئت امنا و خادمان مساجد، پیگیری ساخت خانه عالم، برگزاری دوره‌های ویژه مربیان قرآنی و فرهنگی، راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی در مسجد المهدی(عج) دالاهو، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی به شیوه حضوری و مجازی و برنامه‌ریزی و اجرای طرح اوقات فراغت در سال ۱۴۰۱  از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو است.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب تبیین و عرضه اسلام ناب به مردم را از وظایف اصلی سازمان تبلیغات می‌دانند، گفت: در کلام امام(ره) داریم که اسلام، دین افراد مجاهدیست که به دنبال حق و عدالتند و وظیفه سازمان تبلیغات معرفی و تبیین همین اسلام است.

کد خبر 1189782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha