مد بدون هنر و اخلاقیات اثر منفی دارد

احمدی گفت: فرهنگ و هنر همانند یک خوراک روحی برای ایجاد تحول در فرد و اجتماع اثر مستقیم بر تامین نیازهای بشری می گذارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بدرالدین احمدی امروز یکشنبه پنج تیر در پنجمین پیش نشست همایش علمی پژوهش های راهبردی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی اسلامی با عنوان مدیریت دانش و نوآوری فرهنگی اجتماعی مد و پوشاک ایرانی که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: این گونه برنامه ها اصولا با ارزش و تاثیرگذار است به شرط اینکه مستدام باشد. دو مسیر اصلی پیش بینی کردم که می تواند بر روی مد و پوشش اثرگذار باشد. هر عملکرد نوین بر مبنای نوآوری می تواند در حوزه مد جا بگیرد. از یک طرف آسیب شناسی را مد نظر قرار دادم، از طرف دیگر مسیر نقشه راه را بررسی کردم و مدیریت پروژه هایی که به فرهنگ و اجتماع بر می گردد را مد نظر قرار دادم.

 

این پژوهشگر با بیان اینکه نوآوری در روش های انتقال تجربه و مدیریت دانش بر اساس معیارها و ملاک های کلی در یک جامعه تدوین می شود، عنوان کرد: این سیاست ها همان رسمی و اتفاق نظر مسئولان امور در تدوین مهمترین اصول و اولویت های لازم در حرکت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

 

وی اظهار داشت: فهرستی از بایدها در حوزه مد و پوشش باید کنار هم قرار گیرد. از طرفی ناکامی ها، شکست ها، نقاط ضعف و تهدیدها نیز در فهرست نبایدهای این حوزه باید جای داده شود. کاربری مدیریت در شیوه گردآوری اطلاعات دانشی و حرکت از کمیت به کیفیت دانش جایگاه ارزشمندی نزد مدیران اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری تولیدات علمی و فرهنگی و در نهایت ارتقای علم، فرهنگ و هنر جامعه کسب کند.

 

این مربی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه باید از تجربیات دیگران بهره بگیریم، بیان کرد: از انتقال مستندسازی گذشته باید استفاده کنیم. می توانیم با نقشه راه به تولید دانش وصل شویم. با قابلیت مختلف باید دانش را به خرد تبدیل کنیم. کاربردی سازی خرد توسط دانش صورت می گیرد. باید با ریسک و محدودیت پروژه ها و اثرگذاری آنها آشنا باشیم، ارتباطات خود را قوی کنیم و هزینه و زمان را نیز ملاک قرار دهیم.

 

احمدی با بیان اینکه مدیریت دانش در ایران به عنوان یک رشته اصلی علمی با ویژگی دانش مدار در نظر نگرفته شده است، افزود: ضرورت احتیاج به فضای مدیریتی بر پایه علم، هنر و فرهنگ در رأس امور هدف گرا قرار دارد ولی وجه تمایز با عنوان دستور کار عملیاتی با شیوه اجرا تحت تاثیر جامعیت نیاز و ضرورت مطرح نشده است. مدیریت و هدایت گری در علم، هنر و فرهنگ می تواند مستقیم و غیر مستقیم به جایگاه فرهنگ و اقتصاد مرتبط باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مد از علم، هنر و اخلاقیات بهره مند نباشد، اثر کمی دارد و یا اینکه اثر منفی دارد. فرهنگ و هنر همانند یک خوراک روحی برای ایجاد تحول در فرد و اجتماع اثر مستقیم بر تامین نیازهای بشری می گذارد. ابعاد اقتصادی هنر بر کسی پوشیده نیست زیرا خلق و تولید آثار صنعتی و هنری و سرمایه گذاری برای دسترسی به فرآورده های کمی و کیفی استاندارد مستلزم بازگشت سرمایه است. از طرفی دستاوردهای فرهنگی باید در جامعه عرضه شود.

 

احمدی تصریح کرد: تاثیر نقش شاخص ها بر نظارت و مدیریت پروژه های دانش محور عبارتند از اصول و مبانی باورها، زمینه آموزشی و پژوهشی، زمینه اقتصادی اجتماعی، خلاقیت و نوآوری، اصالت ارزش ها، عدالت محوری، برنامه ریزی جامع و مسئولیت پذیری.

 

این پژوهشگر عنوان کرد: برای تولید دانش محور محصول صنعتی یا هنری نیاز به طراحی، مدل سازی، مواد اولیه، سرمایه اولیه، سناریو و روش تولید است. اصول و مبانی باورها حتی از اسطوره می توانند اثر بپذیرند. فضاهای آموزشی اگر اثربخش باشند به ما این اجازه را می دهند که در فضای پژوهشی عمق بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 1189792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha