۱۱۰۰ مددجوی کمیته امداد سال گذشته از چرخه حمایت از نهاد خارج شدند

به گفته صالحی ، توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از طریق ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد با ثبات و پایدار یکی از اهداف اصلی کمیته امداد است و سال گذشته ۱۱۰۰ مددجوی این نهاد از چرخه حمایتی خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، گفت: توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از طریق ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد با ثبات و پایدار یکی از اهداف اصلی کمیته امداد  در کنار ارائه سایر خدمات حمایتی بوده و بانک های عامل به عنوان یاوران کمیته امداد نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی مددجویان تحت حمایت این نهاد دارند.

 

روح اله صالحی افزود: مهمترین رویکرد کمیته امداد در کنار توان دهی، توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد با ثبات و پایدار بوده و با همین نگاه در سال گذشته 1100 مددجوی تحت حمایت توانمند شده واز چرخه حمایت این نهاد خارج شده اند.

 

وی همچنین ادامه داد: فریضه زکات یک واجب الهی و اجتماعی بوده و همه باید برای گفتمان سازی آن تلاش کنند چرا که در کنار جاری شدن احکام الهی در جامعه، پرداخت زکات موجب عمران و آبادانی و رفع نیاز نیازمندان می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: سامانه خرید گندم(سیفا) در فرآیند خرید گندم از کشاورزان کارسازی شده است تا هنگام خرید گندم، زکات محصولات کشاورزان محاسبه شده وبا رضایت کامل آنان، کسر شود.

 

وی افزود: سامانه سیفا در فرآیند خرید گندم به عنوان تسهیل گر در جمع آوری زکات عمل می کند، تا جامعه اسلامی از برکات این دستور الهی بیشتربهره مند شوند.

 

صالحی با بیان اینکه کشاورزان ودامداران زنجانی در پرداخت واجب الهی زکات همواره پیشقدم هستند، ادامه داد: فریضه زکات یک واجب الهی و اجتماعی بوده و همه باید برای گفتمان سازی آن تلاش کنند چرا که در کنار جاری شدن احکام الهی در جامعه، پرداخت زکات موجب عمران و آبادانی و رفع نیاز محرومان می شود.

کد خبر 1189820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha