۳۴ درصد کارشناسی های پزشکی قانونی گلستان مربوط به نزاع است/ ۳۶ مجوز سقط جنین امسال صادر شد

زارعی با بیان اینکه بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است، گفت: در سال گذشته ۳۴ درصد کارشناسی های انجام شده در پزشکی قانونی سطح استان گلستان مربوط به نزاع و حدود ۲۰ درصد در بخش تصادفات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین زارعی» امروز (یکشنبه 5 تیر) در نشست خبری گفت: پزشکی قانونی یک دستگاه تخصصی حاکمیتی زیرمجموعه قوه قضائیه است که کار کارشناسی پرونده های ارجاعی از محاکم در حوزه پزشکی را بر عهده دارد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان افزود: حدود یک سوم پرونده های قضایی برای پزشکی قانونی ارجاع می شود و این نهاد در چهار حوزه فعالیت می کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه معاینات سرپایی در سال گذشته، حدود 40 هزار گواهی کارشناسی در 8 مرکز فعال فعال استان صادر شد.

 

زارعی با بیان اینکه بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است، گفت: در سال گذشته 34 درصد کارشناسی های انجام شده در پزشکی قانونی سطح استان مربوط به نزاع و حدود 20 درصد در بخش تصادفات بوده است.

 

 

وی افزود: در حوزه معاینات سرپایی، یک هزار و 500 نظریه کارشناسی در سال گذشته صادر شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان اظهارداشت: در دو ماهه امسال نیز 6 هزار و 982 نظریه کارشناسی صادر شد که دو هزار و 394 مورد آن مربوط به نزاع بوده است.

 

وی با بیان اینکه کمتر از 5 درصد فعالیت های این نهاد در حوزه اجساد است، افزود: در استان سه مرکز معاینه اجساد فعالیت دارند که در شهرهای گرگان، گنبد و کلاله است.

 

زارعی ادامه داد: آزمایشات و کمیسیون های پزشکی فقط در مرکز استان انجام می شود که در سال گذشته سه هزار و 700 آزمایش در حوزه سم شناسی و 700 آزمایش در حوزه آسیب شناسی انجام شد.

 

وی با اشاره به راه اندازی واحد غربالگری از مراجعین اثبات نسب در استان، گفت: این واحد زیرمجموعه ژنتیک و سرلوژی است که در شش ماهه دوم سال گذشته راه اندازی شده است تا مراجعین دسترسی راحت تری داشته باشند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان افزود: پیش از این مراجعان باید به استان مازندران برای اثبات نسب مراجعه می کردند و پروسه تشکیل پرونده و مسافت راه طولانی بود، که با راه اندازی این واحد پرونده برای مراجعان تشکیل و نمونه از آنها دریافت می شود و برای تشخیص به استان مازندران ارسال می شود.

 

وی گفت: در حوزه کمیسیون ها نیز حدود 480 پرونده در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که شامل پرونده های روانپزشکی و قصور پزشکی است.

 

زارعی ادامه داد: در حوزه آموزش دانشجویان نیز رشته های مختلف پزشکی، مامایی، پرستاری و پیراپزشکی و دانشجویان رشته های حقوق و رزیدنت های روانپزشکی فعالیت داریم و دوره های آموزشی را به صورت حضوری و عملی فرا می گیرند.

 

وی در خصوص پرونده های سقط جنین در استان نیز گفت: در سال گذشته، 270 درخواست سقط جنین به پزشکی قانونی ارائه شد که برای 224 درخواست مجوز صادر شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان افزود: در دو ماهه امسال نیز 47 درخواست مجوز ارائه که از این تعداد 36 مورد به صدور مجوز منجر شد.

 

 

کد خبر 1189829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha