رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه حجاب و عفاف خیانت به حرمت شخصیت زن مسلمان است

طاهری گفت: رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت (ع) خیانتی بزرگ به حرمت، اقتدار و شخصیت زن مسلمان است و آثار نامطلوبی می تواند در جامعه در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در شصت و ششمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در روزهای اخیر و در سالروز شهادت شهید چمران در بلوار «شهید چمران» شیراز شاهد رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت (ع) بودیم و این هجمه های فرهنگی در عفاف و حجاب خیانتی بزرگ به حرمت، اقتدار و شخصیت زن مسلمان است و آثار نامطلوبی می تواند در جامعه در پی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: امیدواریم مسئولان جامعه اسلامی در نهادهای تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد، امور فرهنگی شهرداری شیراز، امور فرهنگی دانشگاه ها و ... خود را در این معركه مسئول بدانند و برنامه های پیش رو را با اقتدار و هوشمندانه پیش ببرند.

وی اضافه کرد: اینکه دشمنان ما همواره برای آلوده كردن جامعه به گناه و هنجار شكنی عمل کرده اند موجب نمی شود تا امر به معروف و نهی از منكر از دوش تمامی افراد جامعه اسلامی برداشته شود.

طاهری تاکید کرد: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و حیات جمهوری اسلامی به حضور خودجوش امت اسلامی بستگی دارد و البته دولت در فراهم سازی زیرساخت ها در این راستا وظیفه ای دارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی حجاب را مخصوص دختر من و شما نمی داند و آن را نتیجه تربیت اسلامی و بروز و نشر رفتار و اخلاق حسنه دینی می داند و زمانی که مفهوم هنجارشكنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندكی از زنان جامعه معنی شود و ناهنجاری های دیگر كه بعضا در ذهن جامعه به هیچ وجه قابل توجیه نیستند، مورد عتاب و خطاب جدی واقع نشوند نباید انتظار نتایج مطلوبی داشت.  

طاهری تاکید کرد: نوجوانی كه فرق هنجار و ناهنجاری اجتماعی را متوجه نیست، ضد انقلاب نیست بلكه انقلاب اسلامی را به جامعیت درک نكرده است و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نهی از منکر باید با زبان خوش انجام شود و با ایجاد نفرت همراه نباشد.

طاهری با قبیح و حرام دانستن و برگزاری چنین محافل و مجالسی و تقاضای پرهیز از برخوردهای سلبی بدون ریشه یابی گفت: بر حمایت های قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در عین حال تاكید بر ضرورت ارائه آموزش های دقیق و علمی به افراد مشتاق و گروه‌های فعال در این عرصه تاکید داریم و امیدواریم دستگاه های آموزشی و تربیتی نظام در حوزه فرهنگی تمام تلاش خود را برای بهبودی فضای تربیتی و فرهنگی جامعه به کار ببرند.

کد خبر 1189861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha