بهترین راه مبارزه با مواد مخدر جلوگیری از ایجاد زمینه روانی برای مصرف است

غفاریان گفت: بهترین راه مبارزه با مواد مخدر جلوگیری از ایجاد زمینه روانی برای میل به مصرف مواد مخدر است و معتقدیم که خانواده، مدارس و جامعه باید در مسیر افزایش عزت نفس فرد، کنترل هیجانات و جلوگیری از ابتلا به افسردگی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدکاظم غفاریان» در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری چند وجهی است که از لحاظ جسمی و روحی فرد را درگیر می کند، گفت: وقتی یک فرد معتاد وارد فاز درمان می شود یعنی مراحل بسیاری را گذرانده است از همین رو در حوزه درمان معتادین متجاهر که در سطح جامعه اقدام به مصرف عادی مواد مخدر می کنند باید روند درمان طولانی مدت ۳ تا ۶ ماه طی شود.

 

مدیر نظارت مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مراکز درمان اعتیاد در دو قالب ماده ۱۵ و ماده ۱۶ خلاصه می شود که مراکز ماده ۱۵ در واقع مراکز درمان اعتیاد اختیاری است که غالبا به صورت سرپایی و بستری با کسب مجوز از بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند، گفت: مراکز ماده ۱۶ درمان اعتیاد اجباری است که ۳ تا ۶ ماه زمان می برد تا فرد به جامعه بازگردد.

 

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۲۲ مرکز درمان سرپایی اختیاری و ۶۱۷ مرکز در کل استان فعال هستند که بیش از ۸۹ هزار نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

 

غفاریان با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان است و زمانی که یک معتاد به آخر خط می‌رسد و اصطلاحاً متجاهر می‌شود، کار ما آغاز خواهد شد، گفت: برخوردهای بازدارنده ای با کلینیک های ترک اعتیاد صورت می گیرد تا از هرگونه تخلف در امر درمان بیماران جلوگیری شود.

 

مدیر نظارت مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهترین راه مبارزه با مواد مخدر جلوگیری از ایجاد زمینه روانی برای میل به مصرف مواد مخدر است و معتقدیم که خانواده، مدارس و جامعه باید در مسیر افزایش عزت نفس فرد، کنترل هیجانات، جلوگیری از ابتلا به افسردگی و یا سایر بیماریهای روان پزشکی حرکت کند.

کد خبر 1189889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha