قرارگاه مدیریت جهادی آب در گیلان تشکیل می شود

محمدی از تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب در گیلان خبر داد‌‌ و گفت: سعی براین است که با استفاده از چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ نسبت به رفع مشکلات کشاورزان اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « صالح محمدی »  امروز( یکشنبه، ۵ تیر ) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان اظهار کرد: در ۲۲۸ هزار هکتار از اراضی گیلان کار مبارزه با علف هرز یا وجین معادل ۹۶ درصد انجام شده است.



رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزانی که هنوز عملیات وجین را انجام نداده‌اند حتماً حین انجام وجین از کودهای پتاسه استفاده کنند گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده امسال در بعضی مناطق مشکلات آبی داشتیم که سعی براین است که با استفاده از چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ نسبت به رفع مشکلات کشاورزان اقدام کنیم و چاه‌ها و پمپاژها نیز وارد مدار شدند.


محمدی از تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب در استان گیلان خبر داد و افزود: در بعضی مناطق نیز با استفاده از پمپ‌ها و لوله‌هایی که تحت اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد نسبت به انتقال آب با فشار کم اقدام شد.

 

*لایروبی ۸۵۰ کیلومتر آب بندان های گیلان
وحید خرمی در این نشست تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌های پمپاژ آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی با تامین سوخت و سایر اقدامات در مدار هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه ۸۵۰ کیلومتر لایروبی امسال در سطح آبندان های گیلان صورت گرفته است گفت: این شرکت همکاری لازم را جهت رفع مشکل آب با دیگر دستگاههای ذی ربط خواهد داشت.

کد خبر 1189914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha