عدم تولید محتوای جذاب یکی از آسیب‌های حوزه تبلیغ دینی است / امروز جنگ، جنگ اندیشه است

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: یکی از آسیب ها و صدمات حوزه تبلیغ دینی مربوط به تولید محتوای جذاب برای مخاطبان است تا ابزارهای رسانه ای بتواند ماندگار و اقناع افکار عمومی در حوزه دینی را به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» امروز (5 تیرماه) در نشست تخصصی رسانه و فرهنگ دینی در مدرسه صدرای اردبیل گفت: بیان کلید واژه های همچون «جهاد تبیین» و «تهاجم فرهنگی» دیگر نشانه شبیخون فرهنگی نیست بلکه با شدت بیشتر و عمیق در جنگ فرهنگی قرار گرفته ایم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نهادهای تبلیغ دینی از مشارکت اصحاب رسانه در نقدها، نظرها و تبادل اندیشه ها استقبال می کند و حتی در ترویج فرهنگی دینی به دنبال چنین فعالیت های رسانه ای هستیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هنوز در امر تبلیغ دین به صورت سنتی عمل می کنیم و این ارتباط گیری با مخاطبان معایب و محاسنی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد در صورتی که باید بنیان ارتباط گیری به ویژه استفاده از ابزار رسانه های ارتباط جمعی بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

 

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: یکی از آسیب ها و صدمات حوزه تبلیغ دینی مربوط به تولید محتوای جذاب برای مخاطبان است تا ابزارهای رسانه ای بتواند ماندگار و اقناع افکار عمومی در حوزه دینی را به همراه داشته باشند.

 

امروز جنگ، جنگ اندیشه است

«اسحق رسولی» با اشاره به اینکه امروز استکبار در جنگ رسانه ای توانسته با استفاده از جنگ ترکیبی تاثیرگذار باشد اما تعیین کننده نیست و همچنان میدان دار مقابله با تهاجم فرهنگی دنیای غرب هستیم، اظهار داشت: رسانه تلاش می کنند تا بر ذهن انسان کار کنند و سیستم عصبی و روانه جامعه را مورد هدف قرار دهند و نظریه های رسانه ای نیز تاکید بر این نوع پرورش مخاطبان تاکید دارد.

 

مدرس دانشگاه عنوان کرد: امروز بازاریابی ایده، بازاریابی فکر و بازاریابی عقیده با هدف اقناع سازی اذهان مخاطبان در سطح مختلف تدریس و آموزش داده می شود تا با جایگاه سازی و ایجاد تصویر ذهنی بتوانند به فروش محصول دست بزنند که این مسئله در حوزه رسانه نیز با شیوه دیگر به پردازش مخاطبان با استفاده از این روش ها استفاده می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز جنگ، جنگ اندیشه است و باید با شناخت ابزارهای نوین در مقابله با آن بپردازیم که رسانه ها در خط مقدم این جنگ قرار می گیرند زیرا بهترین دفاع حمله است و نباید رسانه ها ما در موضع انفعال قرار بگیرند چون موجب آسیب از جانب جنگ شناختی در جامعه خواهیم شد.

 

رسولی یادآور شد: رسانه ها باید اخلاق حرفه ای و نقدپذیری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند تا شاهد تحول عمیق در حوزه جنگ شناختی شویم.

 

در انتقال مفاهیم فرهنگ و هنر تمدن ایران اسلامی به نسل امروز و فردا غفلت کرده ایم

«محمد سیمزاری» با بیان این مطلب که امروز دنیا در دست کسانی از که در ساخت انیمیشن پیشگام هستند، بیان کرد: بچه ها به عنوان نسل آینده با انیمیشن بزرگ می شوند و آنها بیشتر از اینکه با فرهنگ داخل آشنا شوند با المان ها و اندیشه های غربی در کارتون و انیمیشن ها بزرگ می شوند.

 

کارشناس فرهنگی و اجتماعی اذعان داشت: متاسفانه جایگاه فرهنگ و هنر تمدن ایران اسلامی آن طور که باید به نسل امروز و فردا معرفی نشده است و از زبان هنر برای انتقال این مفاهیم غفلت کرده ایم.

 

سیمزاری اضافه کرد: امروز جذابیت حرام در دست دشمنان است و توانسته اند با ایجاد جذابیت های حرام نسل جوان را به سمت خود سوق دهند و این آسیب هیچگاه به نسل جوان گوشزد نشده است

 

وی تاکید کرد: اگر مسئولان فرهنگی مشتری خوب برای کارهای ارزشمند هنرمندان باشند دیگر دشمنان نمیتوانند با استفاده از خرید کارهای هنری داخل کشور به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی آسیب بزنند و این مهم نباید مورد غفلت واقع شود.

کد خبر 1189943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha