بیش از هزار و صد میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از ابلاغ سهم تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حامد آرامش گفت: هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال جاری به استان ابلاغ شد.

 

وی افزود: این میزان منابع تسهیلات مشاغل خانگی در مقایسه با سال قبل  70 درصد افزایش یافته و با اولویت به پشتیبانان حقیقی، حقوقی و پیشرانان اقتصادی توزیع می شود.
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: ۴ بانک رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی بعنوان بانک های  عامل این طرح معرفی شدند .

 

آرامش اظهار داشت: بر این اساس ۴۵۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون، ۳۲۰ میلیارد ریال به بانک رفاه کارگران، ۱۹۵ میلیارد ریال به پست بانک و ۱۵۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

 

وی گفت: از مجموع اعتبارات سال قبل مشاغل خانگی، بالغ بر 690 میلیارد ریال توسط بانک های عامل در استان به متقاضیان پرداخت شد و 1489 نفر مشغول بکار شدند.

 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه یکی از بخش های پرظرفیت و پرکشش برای متقاضیان بویژه بانوان حوزه مشاغل خانگی است، تصریح کرد:  در دولت مردمی سیزدهم با حذف امضای طلایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شرایط برای ورود افراد و علاقمندان برای کارآفرینی متناسب با مزیت های منطقه ای فراهم شده است.

 

آرامش یادآور شد: مهارت آموزی راه میانبری برای رسیدن به دروازه های اشتغال است و متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن دوره های مهارت برای اخذ تسهیلات به سامانه مشاغل خانگی مراجعه کنند.

 

کد خبر 1189950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha