۱۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گیلان منهدم شد

احمدپور با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شده است گفت: تاکنون ۱۲ باند مهم تهیه و توزیع مواد مخدر را در استان منهدم کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی احمدپور» شامگاه یک‌شنبه (۵ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: گیلان یک استان فرهنگی است و اعتیاد در آن به نسبت بسیاری از استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه چند ماده مخدر معروف همچنان در شبکه توزیع و مصرف استان توزیع می‌شود افزود: این مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، حشیش، شیشه و برخی از قرص‌ها هستند که به شکل اقدامات مجرمانه در حال توزیع هستند.

 

احمدپور از مشاهده کمتر مواد نو و روانگردان‌ها در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه اعتیاد همچنان در استان حالت سنتی داشته و افراد تریاک مصرف می‌کنند ابراز داشت: سال گذشته حدودا چهار تن مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شد و‌ بالغ بر ۴۰ باند مهم تهیه و توزیع در سطح استان شناسایی و منهدم شد.

 

وی میزان کشف مواد مخدر در سال ۱۴۰۱ را هم تشریح کرد و یادآور شد: در سه ماهه امسال و با تلاش شبانه روزی و جدی همکاران واحد مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شد ‌و تاکنون ۱۲ باند مهم تهیه و توزیع را در استان منهدم کردیم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری بیش از شش هزار و ‌۵۰۰ قاچاقچی مواد مخدر، توزیع کننده خرد، و نگهدارنده در استان سخن گفت و اضافه کرد: در کنار تلفن ۱۱۰ ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر هم با تلفن ۳۳۵۹۳۰۰۷ به صورت شبانه روزی در خدمت مردم و آماده دریافت گزارشات آنان است.

 

احمدپور اذعان کرد: طبق جدیدترین آمار ۶۰ درصد زندانیان فعلی استان گیلان مرتکب جرایم مواد مخدر شده‌اند ‌و یا در همین رابطه درگیری، نزاع و قتل داشته‌اند همچنین ۴۷ درصد از زنانی که هم اینک در زندان‌های استان هستند هم یا درگیر اعتیادند و یا در شبکه توزیع مواد مخدر فعال بودند.

 

وی مواد مخدر را مادر بسیاری از جرایم دانست و با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از جرایم خرد حوزه سرقت در ارتباط با مسائل مواد مخدر است افزود: امسال قیمت و هزینه‌های مصرف مواد مخدر افزایش بسیاری داشته و همین امر باعث شده معتادان دست به سرقت بزنند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: اعتیاد یک بلیه اجتماعی است که نه تنها گیلان و کشورمان بلکه تمام دنیا را گرفتار کرده است از طرفی با اقدامات پلیسی که در گیلان داشتیم میانگین سن اعتیاد در استان بین سنین ۲۴ تا ۴۰ سالگی برآورد می‌شود.

 

احمدپور اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان را از نوع اعتیاد پنهان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور شبکه‌های مواد مخدر در فضای مجازی پلیس فتا شبانه روزی این فضای را رصد می‌کند همچنین در همین راستا قرارگاه فضای مجازی در پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان تشکیل شده است.

کد خبر 1189991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha