فعالیت ۲۲ کتابخانه با عضویت ۸ هزار نفر در شهرستان ملایر

آخشیک گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی داریم که پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد اعضای کتابخانه های عمومی ملایر رشدی ۲۰ درصد را داشته باشد.

«سید مهدی آخشیک »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:در فصل تابستان با توجه به فراغت بیشتر دانش آموزان برنامه های ویژه ای از سوی اداره کتابخانه ها پیش بینی شده  است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر  از برگزاری کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در کتابخانه های شهید آزموده شهر زنگنه و ولایت  خبر داد و افزود:.

 ،نمایش هفتگی فیلم در سالنهای نمایش کتابخانه های آیت اله فاضلیان و توحید  از دیگر برنامه های اداره کتابخانه های عمومی ملایر در ایام تابستان است.

وی ،اجرای طرح کتابیار در شهرهای زنگنه،سامن و ازندریان را از دیگر برنامه های تابستان در ملایر دانست و تصریح کرد:برگزاری کارگاه آموزش شاهنامه خوانی در کتابخانه شهید بهشتی را از دیگر برنامه های تابستانی اداره کتابخانه های  ملایر  است.

آخشیک ،طراحی و اجرای هشت مسابقه کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب،کارگاه آموزش ادبیات کودک و نوجوان توسط اساتید برجسته ادبیات کودک شهرستان،کارگاه آموزش روانخوانی قرآن کریم در روستای پری و ..... را از دیگر برنامه های این اداره در تابستان برشمرد .

وی با بیان اینکه : در حال حاضر 22 باب کتابخانه در این شهرستان فعال است افزود: از این تعداد 8 کتابخانه شهری و13 باب کتابخانه روستایی  و یک کتابخانه مشارکتی در زندان  است

 

 وی تصریح کرد:شهرستان ملایر در حال حاضر با حدود هشت هزار عضو فعال  کتابخانه های عمومی  فعالیت دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد اعضای کتابخانه های  عمومی ملایر رشدی 20 درصد را داشته باش..

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر به افزایش دویست درصدی جذب کتب اهدایی در سال 1400 نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: تعداد کتابهای موجود در مخازن کتابخانه های عمومی شهرستان بالغ بر 226  هزار عنوان کتاب است.

وی  از جذب بیش از دو هزار نسخه کتاب در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد  و گفت: امسال کانون فرهنگی قلم چی نیز بخش عمده ای از این اقدام شایسته  را بر عهده داشته است. .

آخشیک در ادامه افزود: با همه گیری ویروس کرونا و تاثیر پذیری همه ارکان اجتماع از این میهمان ناخوانده ، کتابخانه ها با راهی تازه خدمت رسانی به عمومی مردم را سرلوحه کار خود قرار دادند و در فضای مجازی اقدام به برگزاری نشست ها و برنامه های متنوع فرهنگی داشتند

وی گفت: در همین راستا اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اقدام به برقراری طرح کتابرسان به جهت  رساندن کتاب به درب منازل اعضا نمود و تلاشی مضاعف در جهت خدمت رسانی به جامعه کتابخوان شهرستان را سرلوحه کار خود قرار داد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر بیان کرد : پس از بازگشایی سالنهای مطالعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت  کار کتابخانه ها با جدیت ادامه پیدا کرد .

 

 

کد خبر 1190017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha