کاهش ۱۲ درصدی نزاع در لرستان

فارسی نژاد با ۸۴ درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی در بخش معاینات مربوط به معاینات سرپایی افراد زنده است، گفت: در استان لرستان طی یگ سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی نزاع ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمدرضا فارسی نژاد» امروز(6 تیر) درنشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد معاینه در سال گذشته انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی در بخش معاینات مربوط به معاینات سرپایی افراد زنده است، ادامه داد: سال ۹۹ این آمار ۳۹ هزار و ۵۲۱ مورد بوده که بر این اساس ۱.۸۴ درصد در بخش معاینات سرپایی رشد داشتیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه از ۴۰ هزار پرونده معاینه، ۱۳ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است، افزود: سال ۹۹ آمار مراجعین نزاع ۱۵ هزار بود که سال گذشته این آمار به ۱۳ هزار رسید و این میزان ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

فارسی نژاد ادامه داد: سال گذشته مجموع معاینات اجساد هزار و ۷۱۹ مورد بود، همچنین سال گذشته ۲۵ مورد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن داشتیم که ۱۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

 

وی آمار غرق‌شدگی‌های استان در سال گذشته را ۲۲ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲ نفر زن و ۲۰ نفر مرد بودند، ضمن اینکه نسبت به سال ۹۹ حدود ۳۸ درصد کاهش آمار را شاهد هستیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی با اشاره به ۳۳ مورد سوختگی در سال گذشته، گفت: از این تعداد ۱۹ نفر خانم و ۱۴ نفر مرد بودند.

 

فارسی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۲۶ معاینه ناشی از حوادث کار انجام شده است، افزود: نسبت به سال ۹۹ حدود ۹ درصد بیشتر شده، ضمن اینکه پارسال، ۲۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

 

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر برق‌گرفتگی منجر به فوت در سال گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به سال ۹۹ حدود ۶.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی بیان داشت: سال گذشته ۴۲۴ مورد فوتی ناشی از تصادف داشتیم که ۷ دهم درصد کاهش نسبت به آمار ۴۲۷ نفری سال ۹۹ داشتیم.

 

فارسی نژاد با اشاره به جداسازی غسال‌خانه و سالن تشریح ساختمان پزشکی قانونی الیگودرز، گفت: با این کار افزایش کیفیت کار را در این مرکز خواهیم داشت.

کد خبر 1190210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha