ارزیابی بیش از ۵۰۰ نفر از بهترین های قرآنی کشور در کرمانشاه/  میزبانی بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مجیدی،مهر،گفت: در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر از بهترین های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،حمید مجیدی‌مهر امروز(ششم تیر) در نشست خبری که در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد ،گفت: با توجه به اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت تلفیقی حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد، امسال میزبانی مرحله مقدماتی آن به استان کرمانشاه واگذار شده است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در بخش های معارفی آذر ماه امسال در قم برگزار خواهد شد، و مسابقات قرآن کریم در رشته های نغمات دینی شامل اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز در قزوین برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر از بهترین های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت،و در نهایت برگزیدگان این بخش در مرحله نهایی مسابقات در بخش های قرائت، ترتیل، حفظ کل و پنج جزء در استان خوزستان با هم رقابت خواهند کرد.

 

مجیدی مهر،با اشاره به  اضافه شدن رشته‌های معارفی به مسابقات سراسری قرآن کریم،تصریح کرد: هدف از اضافه شدن رشته معارفی فراهم کردن بستری برای تدبر در آیات نورانی کلام وحی انجام گرفته است و کارکرد اصلی برگزاری مسابقات قرآنی فراهم کردن بستری برای انس گرفتن بیشتر جامعه با قرآن کریم است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: در کنار برگزاری مسابقات قرآن کریم فعالیت‌های آموزشی ادارات قرآنی اوقاف تعطیل نشده و با رویکرد توجه ویژه به استان‌های محروم و کم‌برخوردار ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت:استان کرمانشاه در حوزه فعالیت های قرآنی در کشور ممتاز است و  در ارزیابی های صورت گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان کرمانشاه سال گذشته در بین تمامی‌ استان‌های کشور رتبه نخست را در حوزه فعالیت‌های قرآنی کسب کرد.

 

*کرمانشاه میزبان برگزاری چهل و پنجمین مسابقات مقدماتی کشوری سال ۱۴۰۱ است

 

در ادامه  این نشست حجت الاسلام محمد صالحی ،گفت: این اداره کل همواره بین تمام دستگاه های اجرایی، نهادها و دیگر ارگان ها به عنوان مروج، ترویج کننده، آموزش دهنده قرآن کریم در همه بخش های آن مطرح بوده و هست و مسابقات متعددی در این  زمینه در رده‌های مختلف سنی برگزار می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از برنامه ها اماخوشبختانه کلاس های آموزشی قرآن کریم در استان تعطیل نشد بلکه این فعالیت به صورت مجازی ، تلفیقی حضور و نیمه حضوری برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل در همه بخش ها، شهرستان ها و سطح استانی مسابقات قرآنی را به طور منظم برگزار می کند و به همین خاطر در بسیاری از مسابقات کشوری و بین المللی حائز رتبه های برتر بوده است.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم به صورت منطقه‌ای، شهرستانی، استانی، کشوری و سپس بین المللی در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت، تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1190273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha