پیچیدن عطر غدیر با ۱۰۰ برنامه در گلپایگان

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه برای عید سعید غدیر با هدف پیچیدن عطر و بوی و پیام غدیر در سطح شهرستان گلپایگان برنامه ریزی و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، محمد سعید طاهری در نشستی که امروز با خبرنگاران در دفتر امام جمعه گلپايگان برگزار شد، گفت: تشکیل ستاد مردمی غدیر در دوسال اخیر، سبب تغییر در فضا سازی های شهری با کمک شهرداری ها، تغییر در مباحث فرهنگی توسط تشکل های مردمی و در اطعام غدیر، سیر صعودی طی کرد.
 

دبیر اجرایی بنیاد غدیر گلپایگان با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار اطعام در سال ۹۹ و بیش از ۳۵ هزار اطعام در سال ۱۴۰۰، در سطح شهرستان گلپايگان، در مجموعه های مختلف و با رعایت پراکندگی و عدم موازنه کاری توزیع شد، تشریح کرد: پویش هر کاسب یک پرچم، که نصب پایه های آن توسط شهرداری ها صورت می گیرد و پویش هر منزل یک پرچم ، که با ارسال پیامکی ، پایه پرچم آن، رایگان نصب می شود و پس از آن، این خانواده به مناسبت های مختلف، پرچم متناسب را نصب می کند و تاثیر مناسبی در فضاسازی شهری دارد.

وی از تصمیم شهرداری برای تقدیر از محله های برتر در برگزاری و آذین بندی عید غدیر خبر داد و افزود: جشن های محله محور با خارج شدن جشن ها از مساجد و پایگاه های بسیج و هیات به سطح جامعه، عید غدیر را به صورت پر رنگ تر مردمی جشن گرفته می شود و این جشن ها در حداقل حدود شش محله گلپایگان برپا می شود.

طاهری از تلاش برای توجه ویژه به کودکان و‌نوجوانان با اهدای هدایای فرهنگی در جشن های غدیر امسال خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام محمد تقی کرامتی تعامل مسئولان با خبرنگاران را با توجه به هجمه های فرهنگی با اهمیت برشمرد و گفت: مساله غدیر به هویت شیعه گره خورده است و انتشار خبر غدیر ، وظیفه ای است که پیامبر گرامی اسلام تا روز قیامت به مسلمانان داده شده است.
 

مسئول بنیاد غدیر شهرستان گلپایگان با انتقاد از غفلت صورت گرفته در خصوص گرامیداشت عید سعید غدیر در کشور شیعه ایران بیان کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه با هدف پیچیدن عطر و بوی و پیام غدیر در سطح شهرستان در دهه ولایت اجرایی می شود.

وی با اشاره به اثر ارزشمند علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر و اثر آن در معرفی حضرت علی (ع) و عید غدیر به دنیای اسلام، تاکید کرد: هرکسی با هر میزان ار توانایی به بزرگداشت روز عید سعید غدیر در هر رشته علمی، فرهنگی و هنری بپردازد.

کد خبر 1190275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha