تجهیز آزمایشگاه ژنتیک و سم شناسی مازندران نیازمند اعتبارات ملی است

عباسی از خدمات رسانی بخش آزمایشگاهی پزشکی قانونی مازندران به استان سمنان خبر داد و گفت: برای تجیهز آزمایشگاه ژنتیک و سم شناسی استان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی عباسی» پیش از ظهر امروز(۶تیر) در جمع خبرنگاران از انجام 103 هزار مورد معاینات در پزشکی قانونی خبرداد و اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های نزاع و تصادفات بیشترین حجم مراجعات به پزشکی قانونی است.
 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در فوتی‌های ناشی از تصادفات  امسال 132 فر در جاده‌های مازندران جان باختند، افزود: 29 درصد جان باختگان عابران پیاده و 29 درصد فوتی‌ها متعلق به موتور سواران بود. که از این تعداد 22درصد زن و 78 درصد مرد بودند.

 

وی یادآور شد: سال گذشته578 نفر در جاده‌های مازندران جان باختند که بالاترین آمار تصادفات در ساری، بابل و آمل ثبت شده است.

 

عباسی یادآور شد: تنکابن با 14 مورد تصادف درون شهری و 9 مورد تصادف برون شهری بیشترین آمار تصادفات شهری را دارد که شهرداری نسبت به کاهش آن اقدام کند.

 

وی از بررسی 2 هزار و 199 پرونده فوتی در سال 1400 خبر داد و گفت: مسمومیت با قرص برنج در سال گذشته نسبت به سال 1399 با رشد 69 درصدی مواجه بود. میانگین سنی فوت شده‌ها 20 تا 40 سال بود که 59 درصد مرد و 41 درصد زن بودند.

 

عباسی رسیدگی به 101 پرونده حوادث ناشی از کار در پزشکی قانونی را دیگر خدمات این اداره کل دانست و ادامه داد: 50 درصد سقوط از بلندی بوده است که از این تعداد 24 نفر دچار برق گرفتگی شده‌اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه پرونده‌های سقط جنین در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود، گفت: محاکم قضایی برای سقط جنین اقدامات سختگیرانه در نظر گرفته است که در برخی موارد به لغو پروانه نظام پزشکی هم منجر می‌شود.

 

وی یادآور شد: اگر جان مادر در مخاطره و بیماری جنین برای دستگاه قضایی مشخص باشد دستور سقط جنین با حکم قاضی صادر می‌شود.

 

عباسی با بیان اینکه یک سوم پرونده‌های قصور پزشکی در پزشکی قانونی رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته 17 مورد پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی رسیدگی شد که 3 مورد مربوط به جراحی زیبایی بود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه آزمایشگاه این اداره کل از 10 آزمایشگاه برتر کشور است، گفت: این آزمایشگاه قابلیت شناسایی 3 هزار نوع سم را دارد.

 

وی از خدمات رسانی بخش آزمایشگاهی پزشکی قانونی مازندران به استان سمنان خبر داد و یادآور شد: برای تجیهز آزمایشگاه ژنتیک و سم شناسی استان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

 

عباسی با بیان اینکه 16 مرکز پزشکی قانونی در مازندران خدمات می‌دهند که 9 مرکز مجهز به سالن تشریح است، افزود: لازم است با همکاری استانداری، شهرداری‌ها و خیران سالن تشریح در سایر شهرهای مازندران احداث شود.

 

وی با اشاره به اینکه صحنه سازی تصادفات یکی از معضلات اجتماعی در استان محسوب می‌شود که پرونده‌های زیادی را در پزشکی قانونی به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: برخی پیمانکاران مبلغی را به کارگر می‌دهند و صحنه نزاع و یا تصادف را طراحی می‌کنند تا از بیمه دیه و خسارت دریافت کنند که در این زمینه محاکم قضایی و نیروی انتظامی باید جدی‌تر وارد شوند.

کد خبر 1190293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha