کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه ۲۷مهرماه برگزار می شود

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان ۲۷مهرماه سال جاری در ساری خبر داد و گفت: تلاش داریم پیام تصویری مقام معظم رهبری را برای این کنگره داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» امروز( ۶تیر) در نشست بنیاد بین المللی غدیر استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هفت تیر به ویژه آیت الله شهید بهشتی با بیان اینکه غدیر مطلق به فرد خاص نیست و در این برحه از زمان باید مبلغ غدیر باشیم، اظهار کرد: بزرگداشت غدیر در قالب جشن های خانگی و مسجدی یکی از کارهای سنتی که از نیاکان ما رسیده است و باید تداوم یابد.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به فرموده آیت الله شیخ محمد کوهستانی (ره) مبنی بر اینکه دعا کنید به حال آن جدی که شیعه بودن را به ما آموخت، گفت: در گذشته نیاکان ما جشن های غدیر را در محلات و بازار برگزار می کردند .


وی با بیان اینکه پاسداست دهه غدیر باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، افزود: برگزاری محافل سنتی جشن و سرور با مناسبت عید غدیر باید در دستور کار همگان باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی برلزوم گرامیداشت غدیر از سوی ادارات، فرمانداری ها، شهرداری ها، ائمه جمعه سراسر کشور تاکید کرد و ادامه داد: بحث توزیع نان صلواتی با مدیریت اداره غله در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه همچنین حمل و نقل صلواتی با همراه ایستگاه های صلواتی و مراکز درمانی صلواتی را در دهه غدیر پیگیریم، گفت: باید زمینه جذب حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در برنامه های دهه غدیر با برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی فراهم شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه تبلیغ غدیر در تلویزیون شهری به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مورد انتظار است، یادآورشد: برگزاری جشنواره شعر غدیر به زبان فارسی و مازنی نیز فراخوان داده شد.

 

وی از برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و کارناوال شادی با محوریت گرامیداشت غدیر خبر داد و گفت: اصناف، بازار را برای گرامیداشت غدیر آذین بندی کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه محرومیت زدایی و ساخت بیمارستان، مدرسه، درمانگاه، مسجد و... به نیت امام علی(ع) و غدیر مورد تحسین است و افراد فعال در این حوزه ها مورد تجلیل قرار می گیرند، افزود: افرادی که در بخش حفظ خطبه غدیر و نهج البلاغه فعالیت دارند نیز شناسایی و مور تجلیل قرار می گیرند.

 

وی از برگزاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان ۲۷مهرماه سال جاری در ساری خبر داد و گفت: تلاش داریم پیام تصویری مقام معظم رهبری را برای این کنگره داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی از تهیه فراخوان برگزاری این کنگره بین‌المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و افزود: این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1190320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha