انقلاب اسلامی دین را جاری و محور تربیت و کمال طلبی شد

قاضی زاده با بیان اینکه شهدا از خودسازی به جامعه پردازی رسیدند و هوای نفس را در خود از بین بردند گفت: شهید«خوش سیرت» مربی اخلاق بود تا فرمانده، رفیق بود تا بزرگتر، دستگیر بود تا دستور دهنده و تمام کمال را طی کرد تا به شهادت رسید.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عصر امروز (دوشنبه، ۶ تیر) در یادواره شهید «خوش سیرت» که در آستانه اشرفیه برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی (ره) احیاگر بشریت در عصر حاضر و انسان بزرگی است که در مکتب او شخصیت های بی‌نظیری پرورش یافته اند که معجزه های عصر حاضرند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: پیامبران برای امری که دعوت می کردند معجزه ای می آوردند مانند معجزه حضرت عیسی که زنده کردن انسان های مرده بود اما مسیح زمان ما، امام خمینی(ره)جان و روح آدمی را زنده می‌کرد و روح جدیدی در آنها می دمید.

 

وی بیان کرد: در بستر مادی عالم چند صد سال تلاش شده بود که بگویند خدا وجود ندارد و همه چیز را بهم ریختند تا این‌را در باور مردم بیاورند اما مکتب امام(ره) معجزات بزرگی مثل شهید «خوش سیرت» و حاج «قاسم سلیمانی» و... را به دنیا عرضه کرد که تمام معادلات دشمن را بهم ریخته است.

 

قاضی زاده با بیان اینکه، این روزها خیلی ها این بحث را که اصلا انقلاب امام موفق بوده یا خیر، کارآمد بوده یا نبوده است، توانسته کارآمدی خودش را در اداره جهان نشان دهد یا نتوانسته مطرح می کنند گفت: دشمنان این ملت، مکتب امام بسیار حرف های گزافه می زنند و نقاط تاریکی هم پیدا می کنند و آنرا نشان می دهند تا جز را به کل نسبت دهند.

 

وی ادامه داد: دشمن می گوید بعد از ۴۰ سال انقلاب به آن نتایجی که می‌خواست، نرسیده است ولی این حرف از اساس دروغ است.

 

قاضی زاده با تاکید بر اهداف انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت نه به خاطر اینکه انقلابی در ادامه انقلاب هایی همچون انقلاب فرانسه و شوروی و... باشد بلکه انقلاب اسلامی آمد تا دین را در بستر زندگی مردم جاری کند و محور رشد تربیت و کمال طلبی شود.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی آمد تا دین خدا، کلمه توحید و بندگی خدا موضوع عالم باشند نه هیچ کس دیگر و در این بستر هم به لحاظ فردی و اجتماعی کارآمدی خود را نشان داده است.

 

قاضی زاده اضافه کرد: این انقلاب در بستر فردی شخصیت های ممتازی مثل شهید «مهدی خوش سیرت» ساخت که وقتی خدا پرده از جلوی بخشی از چهره شهید کنار زد تازه با این معنا آشنا شدیم که چه بسا انسان هایی به کمال و قرب رسیده‌اند و در دوره حیات خود چه چیزهایی را درک کرده اند که ما از آنها غافلیم.

 

وی ادامه داد: کدام جذبه میلیونها انسان را در سراسر عالم دور نام حاج قاسم جمع می کند تا کودکان را به نام او قسم دهند که پیرو امام و مکتب اسلام می مانند!.

 

قاضی زاده تصریح کرد: این چه معجزه ای است، کدام شخصیت را غیر از امام حسین( علیه السلام) سراغ دارید که چنین جذبه ای داشته است غیر از شهدا چون شهدا هم پیروان مکتب حسین(ع) و برخاسته از آن حزب و نگاه هستند.

 

وی شهدا را چلچراغ هدایت دانست و اذعان کرد: در هر استانی که می رویم شهدا ستارگان فروزانی هستند که پای انقلاب اسلامی ایستادند تا در مسیر یاس، شبهه و انحراف خط روشن را نشان ملت دهند.

 

وی گفت: شهدا اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ از مسیر خود منحرف شوند و تلاش دشمنان این کشور، ملت و مکتب را، نقش بر آب می کنند.

 

قاضی زاده با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید «خوش سیرت» اظهار کرد: خوش سیرت مربی اخلاق بود تا فرمانده، رفیق بود تا بزرگتر، دستگیر بود تا دستور دهنده و تمام کمال را طی کرده بود که به شهادت رسید.

 

وی افزود: شهدا یک شهر را تغییر می دهند، یک جامعه را می سازند و آنانند که پایه های یک تمدن جدید را گذاشته اند.

 

قاضی زاده گفت: وقتی از تمدن صحبت میکنیم یعنی از مولفه‌های قدرت و از فرهنگ صحبت می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: شهدا از خودسازی به جامعه پردازی رسیدند و هوای نفس را در خود از بین بردند.

 

قاضی‌زاده با بیان اینکه شهدا مراقب آن چیزی که در ذهنشان خطور می کرد بودند تا ذره ای برای غیر از خدا نباشد گفت: با همین جذبه، قوی شدند و توانستند دیگران را تغییر دهند و به خط کنند. 

 

وی در ادامه بیان کرد: امروز اگر در جامعه مشکلی است و نقصی وجود دارد بخاطر این است که ما «خوش سیرت» نشده‌ایم زیرا اگر همه ما مثل کودکانی که عهد بستند برای این که در رکاب امام زمان(عج) خود باشند مثل حاج قاسم بشوند باید «خوش سیرت» شویم.

 

وی اظهار کرد: اگر چنین شود دیگر هیچ مسئله ای در دنیای مردم باقی نمی ماند و نگران عاقبت به خیری جامعه نمی شویم چون خودمان را در محضر ظهور خواهیم یافت.

 


قاضی زاده بیان کرد: شاید انقلابی درونی که نسل های امروز ما فریاد می زنند از این نقطه می گذرد که ما بیدار شویم، اراده و عزم کنیم تا تحولی در درونمان ایجاد شده و درست شویم تا هم خودمان به کمال برسیم و هم دیگران را برسانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امثال شهید «خوش سیرت» حجت های بالغه خداوند هستند که در قیامت سر راه ما را خواهند گرفت که در دنیا چه کرده ایم، چرا که این شهدا نیز در دوره ما زیسته اند و نمی‌توانیم بگوییم که ماهواره، هجمه دشمنان، وضعیت اقتصادی نامناسب و... وجود داشته و ما نتوانستیم به کمال برسیم در حالی که شهدا در کمال به قله و سر منزل مقصود رسیده اند.

 

وی یکی از کارهای شیطان را مایوس کردن مومنین عنوان کرد و ادامه داد: شیطان برای اینکه امتی را منحرف کند او را نسبت به پدر امت که ولی فقیه و امام زمان(عج) است ناامید،  مایوس و منزوی می کند و این ناامیدی را جلوی راهش قرار می دهند که باعث فرو افتادن در باتلاق ها خواهد شد. 

 

قاضی زاده بیان کرد: راه چاره پناه بردن به شهدا و یادآوری نام شهداست چون آنها در همین مسیر و بن بست ها و مشکلات ایستادند و راه را باز کردند.

 

وی گفت: شیطان تلاش می کند که فضا را چنان تیره نشان دهد که شما چاره ای جز تسلیم شدن در برابر او نبینید اما بدانید به فرموده مقام معظم رهبری اگر ملتی اهل «توکل و مجاهدت» باشد حتماً خدای مهربان رحمت را نصیبش می کند. 

 

قاضی زاده افزود: شیعه و هدایت شدگان طریق اهل بیت(ع) تجربه هزار ساله حسرت انگیزی که امامت و ولایت از اهلش سلب شده است را دارند از این رو دیگر اجازه نخواهیم داد تا این مسیر سخت و پرهزینه و پر از تهدید و شهادت را که پیموده ایم دوباره در تاریخ تکرار شود.

 

 

وی تصریح کرد: دشمن همواره با هجوم فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی و... دشمنی اش را به ما نشان داده و ملت هم ثبات قدم خود را در تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز اثبات کرده است.

کد خبر 1190363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha