آمریکا چیزی به نام بشر به رسمیت نمی شناسد/ دست حاج قاسم ودیعه ای الهی برای افول نظام سلطه در آینده نزدیک است

قنبری با واکاوی ماهیت نظام سلطه و خطای راهبردی او در ترور شهید سلیمانی گفت: در هیچ جای سرزمین اسلامی نقطه امنی برای آمریکا وجود ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حشمت‌الله قنبری، دوشنبه شب(6 تیر) در مراسم یاد یاران؛ بزرگداشت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد؛ یاد شهید سلیمانی را نیز گرامی داشت و گفت: شهید سلیمانی، مرد بزرگی که پرچم دین و شرف و انسانیت او هرگز بر زمین نخواهد نشست.

 

استاد دانشگاه افزود: شهید بهشتی، یگانه ای است که هیچوقت ابعاد وجودی او مورد کاوشگری دقیق قرار نگرفت؛ مظلوم بود و مظلوم ماند اما پیوسته مثل یک اقیانوس زلالِ پرتموج بابرکت برای این مردم و این کشور  بود.

 

وی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی را یک تظاهر تبلیغی دانست و اظهار کرد: آنچه از ساحت انقلاب دریافت می شود و آنچه تاریخ بشر به عنوان سند، پیش روی اولاد آدم قرار داده این است از زمان آفرینش آدم، پیوسته دو جریان حق و باطل و نور و ظلمت و ابلیس و آدم در برابر هم قرار گرفتند و در گذر روزگاران فارغ از تظاهرات دینی و اجتماعی پیوسته این دو جریان در تقابل و نزاع بودند.

 

قنبری ادامه داد: ممکن است گاهی در باور جوانان و نسل جدیدی که قرار است بار انقلاب را بر دوش بکشند اینطور دستگاه تبلیغاتی نظام سلطه جا بیندازد که دعوا بر سر جغرافیایی به نام ایران و ایالات متحده آمریکا است اما هم انقلاب اسلامی و هم رهبران آن به عنوان یک نهضت احیاگر دینی و هویت گرفته از ساحت مبارک اسلام ناب هیچ وقت به دنبال یک تعریف نژادی، قومیتی و برای تثبت یک اقتدار و قدرت جهانی از انقلاب تعریفی ندادند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی یعنی چهره حماسی دین؛ یعنی مجموعه حرکت مدونی که به انسانیت انسانی در چهارچوب بندگی پروردگار و اراده خداوند متعال احترام می کند و انسان را به عنوان موجود برگزیده و محبوب پروردگار عالم مورد توجه قرار می دهد و در انقلاب اسلامی هیچ خط و حد و مرزی مورد تهاجم قرار نمی گیرد و هیچ انسانی با هر اعتقاد و منش ولو اینکه سراپا پیرو مکاتب بشر ساخته و مکاتب انحرافی باشد{انقلاب اسلامی} به قدرت و قهر و غلبه {بر او} نمی تازد.

 

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مأموریت و هدایت خود را از مفاهیم نابی دریافت می کند که ذات اقدس رحمان و رحیم اراده فرموده و انقلاب اسلامی یک فرآیند است نه یک پروژه که مثلاً با خیرش امام در دهه 40 آغاز و در دهه 50 به پیروزی نشست و بعد هم یک جمهوری اسلامی تأسیس شد که یک قلمرو جغرافیایی را ریاست و رهبری داشته باشد.

 

وی گفت: یکی از برکات انقلاب، نظام جمهوری اسلامی بود که مردم  همه باید توقع داشته باشند اما در مقابل، مردم در چهارچوب جهان بینی توحیدی با تعریف دقیق اسلام و امام، پیوسته باید بدهکار انقلاب اسلامی باشند؛ ما در جریان نهضت اسلامی سه مطالبه استقلال ازادی و جمهوری اسلامی از انقلاب داشتیم که هر سه را  انقلاب به ما داد.

 

استاد دانشگاه بیان کرد: این استقلال، حساسیت نظام سلطه را برانگیخت و آنها فهمیدند در سایه دین و حضور مرجعیت دینی، ملت مستقل و ملت آقا و بانشاط و معتقد به غیب و ارزش‌های انسانی قدرت مدیریت و رهبری پیدا می کند.

 

وی تصریح کرد: آنها وقتی دیدند یک مرجع تقلید امامیه در دورانی که حسب معمول در سن بازنشستگی است این عمل اعجاب انگیز را به ثمر نشاند به این باور رسیدند احیای ارزش های الهی و ابقای ارزش های انسانی تحقق یافته و هر آنچه در اختیار داشتند و هر چه در اختیار آنان بود برای تحقیر ملت به کار گرفتند؛ ملتی که وقتی هویتشان با انقلاب گره خود موجودیت فرا دنیایی پیدا کردند؛ وقتی هویت شان از زلال انقلاب اسلامی معنا پیدا کرد و در سایه ولایت دین و امامت دین و امام دین ارزش پیدا کردند انسان هایی عرضه کرد که یک انسان نبودند؛ یک امت نبودند؛ یک آفرینش خلقت بودند و این برای نظام سلطه قابل فهم نبود.

 

قنبری اظهار کرد: جریان ابلیس تحمل نداشت انقلابی شکل بگیرد و در قالب مبارزه با مظاهر شرک و کفر و الحاد، انسان را با انسانیت آشتی بدهد؛ آنها تحمل نداشتند روی کره خاکی بشرِ با عزت، وسعت پیدا کند و از قلمرو جغرافیا بیرون برود.

 

وی با بیان اینکه فقط در ساحت دین و نظام دین است که یک روستا زاده کرمانی می تواند نه تبدیل به یک رهبر نظامی در جبهه مقاومت اسلامی که به یک نام بزرگ و یک کلید واژه ای تبدیل شود که اساس بیداری اسلامی را در دنیا به تعریف می نشاند؛ افزود: قاسم سلیمانی امروز خود یک هویت و رسم و پرچم است؛ روزی پرچمدار یک حرکت بود و امروز پرچم آن حرکت است و این برای نظام سلطه قابل تحمل نبود، در عصر رسالت هم همینطور بود.

 

 

قنبری یادآور شد: اینها فرمانده نظامی را خشن می دیدند؛ باورشان نمی شد که مثل حمزه یک دفعه سر از صحنه دربیارود و وقتی نام او تلألو پیدا می کند لرزه بر پیکرده استکبار بیفتد؛ عمل آنها خلاف جریان دینی است که در اندیشه دینی برای بازگرداندن هویت و ارتقای انسانیت قتل و تهاجم اتفاق نمی افتد و امنیت هیچکس در هیچ جای عالم خدشه دار نمی شود.

 

وی با بیان اینکه این مکتب، علی بن ابیطالب علیه السلام را به عنوان معمار بعد از پیامبر پیش روی تاریخ قرار داده؛ ادامه داد: مبارزه و ضدیت آمریکا با انقلاب اسلامی برای تحت سیطره درآوردن یک جغرافیا نیست؛ آنها برای این با این عِده و عُده وارد شدند که می دانند ملت انقلاب در ایران و چه آنها که به برکت نهضت ایران چشم و چراغ آینده بشریت هستند پرچم دین را بالا بردند و آن‌ها می خواهند با هر روش زشت و تبهکارانه  آن را پایین آورند.

 

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز همان واقعه صفین متوجه حال ما است و ما باید با علی زندگی کنیم؛ خاطرنشان کرد: نظام سلطه باید جنایت آفرینی کنند و اگر نکنند حیات آنها معنا پیدا نمی کند و جنایت، جان مایه زندگی آنها است؛ در طول تاریخ هم همین است، بنی اسرائیل و بنی امیه و آمریکا هر کدام به یک شکل و آنها قائل اند فاجعه را در حد اعلا به ظهور برسانند و فرقی هم نمی کند، قاسم باشد باید با شقاوت کشته شود، رییس دیوان عالی کشور است باید در حد اعلی فاجعه به قتل برسد، حسین بن علی باشد باید سر از تنش جدا و پیراهن کهنه را بیرون بکشند و  این استراتژی نظام سلطه ی برخاسته از ابلیس است.

 

وی تأکید کرد: اسلام و انقلاب اسلامی، انقلاب مرحمت است و هیچ زحمتی برای هیچ جای دنیا نداشته و آمریکا به عنوان نماد سلطه غیر از آنچه بروز و ظهور داده کاری نمی تواند بکند؛ امروز نظام سلطه در قدرت و موضع اقتدار نیست و امروز نام سردار قاسم سلیمانی به اندازه همه هیبت و هیمنه نظام سلطه اثربخش و امیدآفرین است و این برکت انقلاب است.

 

قنبری با اشاره به پیش بینی چند سال قبل امام خامنه ای مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید؛ گفت: این ریشه در عمر تاریخ دارد و یک حرف از سر احساس نبود؛ بنی امیه هم وقتی آن فاجعه را رقم زد افول او آغاز شد؛ آمریکایی ها اگر مقتدر و در پی اقتدار خود بودند نباید اصلاً به طرف سردار سلیمانی می رفتند و او را تبدیل به شهید سلیمانی می‌کردند.

 

وی ادامه داد: زیرا شهید سلیمانی از همه پیکر و تندیس وجود سردار سلیمانی یک پنجه بود؛ پنجه هدایت گر وقتی در تلاقی با موشک و توپ دشمن به جای می ماند این دست هدایت الهی است و وقتی در تمام قلمرو اسلام و غرب آسیا می گردد این تشییع جنازه نیست؛ دست بیعت و دست هدایت و عزت و بالابردن امت و ارتقای انقلاب اسلامی است و امروز حیرت، تمام نظام سلطه را در خود گرفته و آنان خواب ندارند.

 

این پژوهشگر با اشاره به اینکه اسرائیل با 6 قدرت اسلامی برابری کرد و همه را شکست داد و امروز نوار باریک غزه امان اسرائیل را گرفته؛ افزود: هر اراده نظام سلطه در قلمرو اسلام  تحقق می یافت اما امروز در یمن رزمندگان سلحشور با حداقل امکانات و خط فقر هیمنه امریکا را شکستند و در هیچ جای سرزمین اسلامی نقطه امنی برای آمریکا وجود ندارند.

 

وی گفت: فضای ارعاب برای این است عده ای امیدشان در نظام اسلامی به سمت کدخدا رفته، در صدر اسلام هم همینطور بود، می گفتند در زمان پیامبر 23 سال جنگیدیم؛ تا کی؟ علی را وارد مذاکره نکنیم، روابط دیپلماتیک را احیا کنیم و مردم زندگی آُسوده ای داشته باشند اما همراهی با شیطان باعث شد مردم از علی محروم بمانند و هیچ امتیازی هم نگرفتند.

 

قنبری خاطرنشان کرد: علت اساسی خصم نظام سلطه و کینه آمریکا علیه ایران، انقلابی بودن مردم است و تا زمانی که انقلابی هستیم این دعوا هست ما ناو و ناوچه به سواحل آمریکا نخواهیم فرستاد ولو سه چهارم کره زمین برای ما باشد زیرا اسلام دنبال هدایت و مرحمت است و به فیض انسانیت احترام می گذارد.

 

وی با بیان اینکه نظام سلطه دنبال فاجعه و جنایت آفرینی هستند؛ اظهار کرد: وقتی صفحات تاریخ را ورق می زنید علیرغم گستردگی نظام تبلیغاتی دشمن، هیچگاه نظام سلطه تا این اندازه مضمحل و منفعل نبود؛ نام قاسم و پنجه گره گشای او دفن نمی شود، خاک قدرت نگه داشتن آن را ندارد؛ این دست را خدا به ودیعه گذاشت تا حنجره آمریکا را در هم بکوبد و صولت و اعتبار آمریکا در آینده نزدیک در هم کوبیده خواهد شد.


این استاد دانشگاه تأکید کرد: هفته ما هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نیست؛ همه روزهای ما باید افشای ماهیت ابلیسی آمریکا باشد؛ آمریکا چیزی به نام بشر به رسمیت نمی شناسد.

 

وی ادامه داد: در سایه دین و مرجعیت دین و روحانیت شیعه نهضت احیا گری دینی بر ساحت انقلاب ظهور و بروز یافته و امروز  انقلاب از همیشه با قدرت تر و با صلابت تر است و همه عربده کشی های نظام سلطه برای این است ایران مقتدر است و اگر ایران مقتدر نبود که دست و پا زدن نداشت؛ مشکلاتی هم داریم که باید با عقل و درایت و برنامه ریزی درست و بکار گرفتن آدم های توانمند حل شود و این اتفاق می افتد.

 

قنبری در پایان گفت: نام آمریکا که روی حقوق بشر می آید، ضد انسانی می شود؛ حقوقی در نظام سلطه جز سیطره و احاطه و تحقیر نیست اما سنت خدا این است کسانی که دنبال تحقیر دیگران اند خودشان خفت پیدا خواهند کرد و این انقلاب در سایه عنایت امام عصر و رهبری ولی امر مسلمین با قدرت و اقتدار در ایران و بلاد اسلامی غبار یأس و ناامیدی را بر سیمای سیاه استکبار خواهد پاشید.

 

کد خبر 1190382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha