جهاد تبیین، مهمترین رسالت مبلغان دینی است

به گفته حجت الاسلام احمدی، در حوزه تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ اسلامی ناب محمدی همه ما مخصوصا در رده سنی نوجوانان و جوانان باید کار و تلاش فروانی انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین است، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تصدیق و عرضه اندیشه اسلام ناب به جامعه انقلابی ایران شکل گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری نه تنها از ضرورت وجود آن کاسته نشده بلکه ضریب بیشتری هم خورده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی طی چهل سال گذشته با رویکرد مردمی سازی حوزه فرهنگ و تبلیغ، فعالیت‌های زیادی در موضوع هیئات، موسسات خانه‌های قرآنی، کانون‌های تخصصی فرهنگی و تبلیغی و تولیدات مختلف رسانه‌ای انجام داده و با توجه به شرایط امروز جهان و ایران رویکردهای تحولی را به ویژه در دوره مدیریتی جدید ایجاد کرده است.

 

وی با تاکید به اینکه جهاد تببین برای جلوگیری از تحریف است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در حوزه تبیین از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ حرکت امام حسین(ع) حرکت تبیینی بود، امروزه در عصر حاضر در فضای مجازی دشمن حجاب و عفاف و خانواده را نشانه گرفته که با مردمی سازی تبلیغ می توانیم با این نوع حجمه ها برخورد کنیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی این است که فضای تبلیغی و فرهنگی را مردمی کند و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی را ارتقا ببخشد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که توسط مردم هدایت می‌شوند نتیجه خوبی دارند، ائمه جماعات ما در محله‌ها و روستاها نقش‌های محوری خدمت‌رسانی به مردم را علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و همچنین در بحث جهاد تبیین در دست گرفته‌اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود خانه عالم در 100 روستا که روحانی مسقتراست، گفت: 11 پایگاه اجتماعی در مناطق کم برخوردار فعالیت می کنند، امامان محله و و امامان پایگاه های اجتماعی و ائمه جماعات ما در محله‌ها و روستاها نقش‌های محوری خدمت‌رسانی به مردم را علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و همچنین در بحث جهاد تبیین در دست گرفته‌اند. در حوزه تبلیغ و ترویج دین و فرهنگ اسلامی و ناب محمدی همه ما مخصوصا در رده سنی نوجوانان و جوانان باید کار و تلاش فروانی انجام دهیم.

 

حجت الاسلام احمدی با توجه به نزدیک شدن به ایام قریان تا غدیر مسئولیت برگزاری مراسمات در این دهه بر عهده بنیاد غدیر است که اداره کل تبلیغات اسلامی کمک ها و همکاری لازم را انجام خواهد داد؛ همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) دوره های آموزشی در حوزه مقتل شناسی و اصول روضه خوانی ، سخنرانی، خطابه خواهیم داشت .

کد خبر 1190421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha