​۵ نیروگاه خورشیدی در گیلان احداث می‌شود

داراب زاده از احداث پنج نیروگاه خورشیدی در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: معادل هزار میلیارد تومان پروژه در بخشهای خطوط انتقال، پستهای انتقال، توزیع و فوق توزیع برق گیلان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «بهمن داراب زاده» شامگاه دوشنبه (۶ تیر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: توان اسمی تولید برق در استان گیلان دو هزار و ۸۵۵ مگاوات است که از این حیث ۳.۲۵ درصد تولید برق کشور را در اختیار دارد.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان توان عملی تولید برق در گیلان را حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود:‌ در حال حاضر معادل هزار میلیارد تومان پروژه در بخشهای خطوط انتقال، پستهای انتقال، توزیع و فوق توزیع برق استان گیلان در حال انجام است.

 

داراب زاده از اجرای هشت پروژه برای افزایش ظرفیت پستها و ترانس‌های برق استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: شش پروژه افزایش ضریب پایداری شبکه برق تاکنون به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه باقیمانده هم ظرف هفته آینده به مدار متصل خواهد شد.

 

وی در حوزه فنی وضعیت شبکه و زیرساخت‌های برق استان گیلان را مطلوب دانست و با بیان اینکه استان در بخش تولید هم شرایط خوبی دارد اضافه کرد: وزارت نیرو امسال یکصد برنامه را برای مدیریت بار مصرف برق در دست اجرا دارد که یکی از این برنامه‌ها همکاری متقابل با صنایع است.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: در حال حاضر محدودیتی در بخش مصرف برق صنایع در ساعات شب نداریم و تمام صنایع استان گیلان بدون محدودیت به تولید خود می‌پردازند.

 

داراب زاده ضمن اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین یادآور شد: با توجه به تفاهم‌نامه‌‌هایی که شرکت برق منطقه‌ای گیلان با دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری منعقد نموده برخی از پروژه‌های تحقیقاتی خود را در همین راستا تعریف کرده است.

 

وی گیلان را دارای ظرفیت بسیار خوبی در بخش تولید برق از انرژی خورشید و باد دانست و گفت: گیلان با تولید ۲۲۰ مگاوات برق از انرژی‌های نو و مولدهای مقیاس کوچک تقریبا ۱.۶ دهم درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از احداث پنج نیروگاه خورشیدی در استان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشوق‌ها و سیاست خرید تضمینی برق، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال خوبی از ورود به این حوزه برای احداث نیروگاه داشته‌اند. 

 

کد خبر 1190423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha