علت ضعف سازمان تامین اجتماعی برای ملت  مشخص شود

نماینده مردم خلخال در مجلس با اشاره به تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: باید در تحقق و تفحص علت ضعف سازمان تامین اجتماعی برای ملت مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید غنی نظری در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه(۷تیر)  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته به آن به خصوص شستا،گفت: بسیار خوشحالم که بعد از ماه‌ها انتظار درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی به صحن مجلس شورای اسلامی آمد. باید برای تحقق حقوق ملت علت ضعف سازمان تامین اجتماعی مشخص شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس اظهار کرد: در خصوص سازمان تامین اجتماعی ما یک قانون بالادستی داریم که در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و یک اساسنامه سازمان تامین اجتماعی در دسترس است. در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به ایجاد انسجام کلان سیاست‌های حمایتی برای توسعه عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار مختلف جامعه در برابر رویدادهای مختلف تاکید شده است.

وی بیان کرد:  اکنون این سوال مطرح است که آیا امروز آنچه در سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد با قانون اساسی و اسناد بالادستی انطباق دارد؟ امروز بازنشستگان و کارگران زیادی چشم‌ انتظار هستند که ببینند نمایندگان آنها در خانه ملت به حراست از حقوق آنها خواهند پرداخت؟ باید با این درخواست تحقیق و تفحص کجی‌ها و نادرستی‌ها در سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه  آن مشخص شود.

نظری خاطر نشان کرد:‌ عملکرد غیرشفاف شرکت شستا به عنوان بزرگترین شرکت مالی کشور، انتصابات با نگاه غیرحرفه‌ای، عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در خصوص فعالیت شستا در بورس، تبعیض در توزیع اعتبارات و امکانات درمانی و تمرکز امکانات در مراکز استان‌های بزرگ، محروم شدن مناطق کم برخوردار از خدمات بیمه‌ای و ضعف در رسیدگی به مطالبات خارجی و داخلی از مهم‌ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

کد خبر 1190500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha