بازگشت ۴۰ میلیارد تومان به بیت‌المال در گلستان/ برآورد غیرواقعی یکی از دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌ها

مشهدی با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌های دولتی یکی از وظایف اصلی اداره کل بازرسی است گفت: در پی همین نظارت‌ها از زیان ۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال در یک پروژه جلوگیری شد.

«محمدتقی حاجی مشهدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: یکی از برنامه های نظارتی سازمان بازرسی بر دستگاه های اجرایی، نظارت بر معاملات دولتی در قالب مزایده، مناقصه و ترک تشریفات است. در یکسال گذشته به ۲ هزار و ۲۵ مورد از این معاملات دولتی ورود کردیم که منجر به لغو یا تجدید، تذکر به عوامل برگزارکننده مزایده و مناقصه و حتی تشکیل پرونده قضایی شد.

 

مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: ناظران اداره کل بازرسی استان در یک هزار و ۴۵ مورد از مناقصه ها، ۱۶ مورد ترک تشریفات و ۶۰۴ مورد مزایده ورود کرده اند.

 

وی افزود: در پی این نظارت ها ۱۸۳ مورد تذکر در برگزاری مناقصه و مزایده ها به دستگاه های دولتی داده شد. ۱۱ مورد از این معاملات نیز لغو یا تجدید شده و در یک مورد نیز که موضوع با تذکر و تجدید معامله حل نشد، پرونده تشکیل و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

حاجی مشهدی ادامه داد: امسال در یکی معاملات در دستگاه اجرایی که به صورت ترک تشریفات اقدام شده بود، ورود کردیم. این دستگاه اجرایی برآورد خود را از اجرای یک پروژه ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرده بود اما ناظران و بازرسان ما پای حساب و کتاب آن نشستند و در نهایت به عدد ۲۲ میلیارد تومان رسیدند و اینگونه توانستیم جلوی ضرر ۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال را بگیریم.

 

کد خبر 1190622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha