اشد مجازات برای مقصران سانحه ریلی مشهد- یزد اعمال شود

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد گفت: چنین شیوه های مدیریتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران وهن ایجاد می کند و قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حبیب الله دهمرده در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه(۷تیر)  مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد  سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد گفت:‌  چنین شیوه های مدیریتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران وهن ایجاد می کند و قابل قبول نیست، متاسفانه در بررسی این حادثه شاهد بی نظمی های بسیاری در حوزه مدیریتی هستیم و کسی هم پاسخگو نیست، چرا یک بیل مکانیکی در مسیر رها شده است.

نماینده  مردم زابل در مجلس اظهار کرد: مسئولان باید پاسخ دهند آیا جان آدم ها بی ارزش است؟ اگر جای وزیر راه بودم ابتدا خودم استعفا می دادم و یا مسئولین مربوطه را برکنار می کردم؛ باید خون بها مشخص شود زیرا افراد مسئول در این حوزه مجرم هستند.متاسفانه مشاهده می شود مسئولیت مهم حوزه ریلی به عنصری به نام صالحی سپرده شده که تجربه ای ندارد لذا باعث بروز چنین حوادثی می شود و خانواده ها داغدار شده، وهن برای نظام رخ داده و دنیا شیوه مدیریتی مان را به تمسخر گرفته است.

وی ادامه داد:  آقای وزیر باید برای کاهش آلام مردم پیش قدم می شد و استعفا می داد، همچنین اگر جای آقای صالحی بودم شهامت می داشتم و چنین مسئولیتی را از ابتدا قبول نمی کردم. باید  اشد مجازات برای مسئولان این حادثه اعمال شود  چراکه  اعمال اشد مجازات در این خصوص نوعی پیشگیری محسوب می‌شود.

همچنین حجت الاسلام مجید نصیرایی در این رابطه گفت: انتظار است آسیب شناسی دقیق و برخورد عبرت آموزی با عوامل این حادثه انجام شود. نباید به سادگی از کنار این قضیه عبور کنیم، نباید این اتفاق را صرفا به گردن لوکوموتیوران و راننده بیل مکانیکی انداخت بلکه باید ضعف‌های ساختاری و نظارتی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم فردوس در مجلس اظهار کرد:  حوادث طبیعی و معادن این منطقه احتمال وقوع هر حادثه ای را افزایش می دهد اما زیرساخت های بهداشت و درمان، راه و امدادی این منطقه برای کاهش آسیب ها فراهم نیست.

 رحمت الله نوروزی  نیز در این رابطه گفت:‬ طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۰ درصد از بودجه سالانه برای توسعه شبکه ریلی و کریدورهای بین المللی اختصاص پیدا کند که مدیرعامل سابق شرکت ملی راه آهن این کار را انجام نداده است. وزیر راه باید نسبت به حادثه رخ داده درخصوص خروج قطار از ریل در محور مشهد-یزد در مجلس حاضر شود و پاسخگو باشد. این حادثه دل مردم را رنجانده است. روز گذشته هم حادثه ای در علی آباد کتول رخ داد و یک جوان ۳۰ ساله و کودک ۵ ساله در تقاطع غیرهمسطح در این منطقه به دلیل بروز حادثه تصادف فوت کردند که این امر ناشی از کم کاری مسئولان بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد:  آقای صالحی مدیرعامل راه آهن نمی تواند مسئول سوانح را مشخص کند. این تعارض منافع بوده و وزیر باید حکم مسئول رسیدگی به سوانح را امضا کرده و  در صحن علنی مجلس نسبت به موضوعات پیش آمده پاسخگو باشد.

 

 

کد خبر 1190686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha