رسالت همه دانشگاهیان پرداختن به شخصیت شهید دیالمه است

کیانی گفت:رسالت همه دانشگاهیان پرداختن به شخصیت شهید دیالمه که گفتمان‌هایش نیاز امروز است بوده و به همین جهت و در راستای استمرار اینگونه فعالیت‌ها دبیرخانه دائمی شهیر دیالمه را دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی کیانی» در همایش شهید دیالمه، نیاز امروز، اظهار کرد: نام و یاد تمامی شهدا به‌ویژه شهدای ۷ تیر را گرامی می‌داریم، در این روز شهید بهشتی یکی از بهترین یاران امام راحل(ره) و ۷۲ یار باوفایش از جمله شهید دیالمه در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در آن زمان جریانات بنی‌صدر و فدائیان اسلام را داشتیم و شخصیت‌های همچون شهید دیالمه از این بزرگوار به عنوان شهید بصیرت نام می‌برند سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

 

وی با بیان اینکه ۹ نفر از شهدای هفتم تیر از خراسان رضوی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از این شهدا شهید دیالمه بود که عضوی از خانواده بزرگ دانشکده داروسازی مشهد بود.

 

کیانی افزود: شهید دیالمه در زمان ورود به مجلس شورای اسلامی ۲۶ سال و در زمان شهادت ۲۷ سال داشت و این جوان مومن، حکیم و با بصیرت در سنین جوانی به مباحث و موضوعات متعددی پرداخت که نیاز امروز جامعه است و ما وظیفه داشتیم بسیار زودتر از اینها به ویژگی‌های شخصیتی و اعتقادی و نیز اثرپذیری شهید دیالمه بپردازیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه دانش و عمل در کنار هم معنا پیدا می‌کند، گفت: رسالت همه دانشگاهیان پرداختن به شخصیت شهید دیالمه که گفتمان‌هایش نیاز امروز است بوده و به همین جهت و در راستای استمرار اینگونه فعالیت‌ها دبیرخانه دائمی شهیر دیالمه را دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر کردیم.

 

وی بیان کرد: در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش شهید دیالمه، نیاز امروز صورت پذیرفت تا بتوانیم به سهم خودمان رسالتمان را به‌خوبی انجام شد و در اینجا از تک‌تک کسانی که در برگزاری این همایش باشکوه تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 1190727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha