آبرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی تا دهه فجر

عباس زاده از آبرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال با اعتباری بالغ بر۲۵۶ میلیارد تومان خبر و گفت: تلاش می شود تا کار آبرسانی به ۲۰ روستا تا هفته دولت به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» ظهر امروز (7 تیر) در جلسه قرارگاه آبرسانی روستایی استان اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستاهای فاقد آب لوله کشی در استان با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی آغاز شده است و طبق برنامه تا دو سال آینده تمامی روستاهای استان از آب لوله کشی برخوردار خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای استان شامل 90 روستا است که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: تلاش خواهد شد تا در هفته دولت حداقل 20 روستا آماده بهره برداری باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی شامل 466 روستای استان بعد از مرحله اول، آغاز خواهد شد، افزود: اعتبارات فاز اول این پروژه 256 میلیارد تومان است که با آن 90 روستا آبرسانی می شود.

 

عباس زاده با بیان اینکه این پروژه طی تفاهم نامه ای با قرارگاه شهید ناصری و بسیج سازندگی خراسان جنوبی، توسط این دو نهاد اجرایی می شود، گفت: تلاش شود تا پروژه آبرسانی به روستاهای استان با سرعت بالاتر و کیفیت هر چه بهتر، صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی ظرفیت بسیار بالایی در کمک به دولت در محرومیت زدایی و به ویژه آبرسانی به روستاهای فاقد آب لوله کشی دارد، افزود: امید است با استفاده از ظرفیت قرارگاه شهید ناصری و بسیج سازندگی بتوان تمام روستاهای فاقد آب آشامیدنی را تا دو سال آینده از آب آشامیدنی پایدار برخوردار کنیم.

 

«حسین امامی» مدیر شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی تفاهم نامه طرح اجرای طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی با مشارکت قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) منعقد شده است، ادامه داد: طی این تفاهم نامه مقرر شده است که 90 روستا را امسال و مابقی را برای دو سال آینده آبرسانی شوند.

 

وی با بیان اینکه برای فاز دوم طرح که شامل 466 روستای استان می شود، تفاهم همکاری با قرار گاه امام حسن(علیه السلام) ایجاد شده و قرار داد هم بزودی بسته خواهد شد، اظهار کرد: این روستاهایی که آبرسانی به آنها صورت می گیرد تاکنون از آب لوله کشی برخوردار نبودند.

 


«هادی زارع مقدم» جانشین قرارگاه آبرسانی امام حسن(علیه السلام) خراسان جنوبی هم با بیان اینکه برای امسال 15 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان درمیان، نهبندان و سربیشه در دستور کار داریم، گفت: عملیات اجرایی کار در شهرستان درمیان آغاز شده است و در دو شهرستان دیگر نیز بزودی آغاز می شود.

 

همچنین «سید مرتضی حسینی» مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه هایی که در دست بسیج سازندگی است، 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تمامی روستاهایی که برای بسیج سازندگی تعریف شده تا پایان سال آبرسانی می شود.

 

 

کد خبر 1190748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha