بمباران شیمیایی   شهرستان یک حرکت غیر انسانی بود

خسروپور گفت: بمباران شیمیایی این شهرستان یا بیان اینکه این فاجعه یک حرکت غیر انسانی بود که توسط استکبار جهانی و به نیابت از رژیم بعث عراق انجام شد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «کمال حسین پور»، امروز عصر، (۷ تیر)، در آیین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت که با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده وزارت امور خارجه، بنیاد شهید و شماری از مهمانان شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: بمباران شیمیایی این شهرستان یا بیان اینکه این فاجعه یک حرکت غیر انسانی بود که توسط استکبار جهانی و به نیابت از رژیم بعث عراق انجام شد.

فرماندار سردشت با بیان اینکه این حادثه سند گویای مظلومیت ایران اسلامی در جهان است، گفت: مردم سردشت تا پای جان برای حفظ و حراست از میهن اسلامی ایستاندند و مصدومان شیمیایی و مردم این شهرستان انتظار دارند محرومیت های این شهرستان برطرف شود. 

وی ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام گرفت به طوری که در سفر ایشان به سردشت ۸۱ مصوبه داشتیم که همگی در مسیر اجرا هستند.

ماموستا ملامحمد واوی، امام جمعه سردشت نیز در این مراسم  با بیان اینکه چنانچه جامعه بین المللی با احساس مسئولیت جدی با این موضوع برخورد نکند، شاهد تکرار فجایعی همچون سردشت و حلبچه در آینده خواهیم بود، گفت: امیدواریم رسانه ها فاجعه بمباران شیمیایی سردشت را بیشتر اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: مردم این خطه انتظار دارند وضعیت ۱۳ هزار نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی توسط مسوولان در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از  چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فاطمه صمدزاده

کد خبر 1190786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha