مرزنشینان سردشت امنیت مثال زدنی را در استان رقم زده اند

معتمدیان گفت: مرزنشینان شهرستان سردشت در کنار نیروهای مسلح امنیت مثال زدنی را در تامین امنیت مرزها بوجود آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، محمد صادق معتمدیان، عصر سه‌شنبه، (۷ تیر)، در آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت با بیان اینکه مرزنشینان شهرستان سردشت در کنار نیروهای مسلح امنیت مثال زدنی را در تامین امنیت مرزها بوجود آورده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به مرز کیله از دیگر اقداماتی است که در صورتی که دولت عراق آن را به عنوان مرز رسمی قبول کند می تواند موجب شکوفایی این شهرستان مرزی شود که در این راستا اعتباراتی برای  ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مرز آغاز خواهد شد.

وی  با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیگیری وضعیت مصدومان شیمیایی است، تصریح کرذ:  یک هزار و ۵۰۰ نفر مردم این شهرستان به عنوان مصدوم شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

معتمدیان گفت: مطالبه ها و اعتراض مردم سردشت در زمینه تشکیل کمیشسیون های پزشکی به طور حتم به استحضار بنیاد شهید خواهد رسید تا صورت به ویژه رسیدگی شود.  

استاندارآذربایجان غربی ادامه داد:  در سفرهای مسولین به این شهرستان نیز مسایل و مشکلات آن به همراه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و مطالبات مردم و مسایل معیشتی و اشتغال مورد رسیدگی قرار گرفت که منتج به تدوین ۸۱ مصوبه شد که ابلاع و در حال پیگیری است.  

وی گفت: شهرستان سردشت از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تجارت برخوردار است که با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های رییس جمهور توجه به معیشت مرزنشینان است.

 

کد خبر 1190799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha