بهره برداری از فاز اول پایانه صادراتی گلشن آرای ارم

مسلم مروجی فرد گفت: بزودی در سفر رییس جمهوری به جنوب کرمان فاز اول پایانه صادراتی گلشن آرای ارم با ظرفیت ۷۰ هزار تن محصول گلخانه ای و مرکبات راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۷ تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت از سوی سازمان صمت جنوب کرمان تور صنعتی و معدنی راهیان پیشرفت برگزار شد.
 
«مسلم مروجی» در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی و معدنی در جیرفت، گفت: کارخانه آرد از سال ۹۲ مجوز گرفت و در سال ۹۹ با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
 
رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: ظرفیت سالانه این واحد صنعتی ۵ هزار تن است که در حال حاضر ۸۰۰ تن آرد تولید می کند که زمینه اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کرده است.
 
وی ابراز کرد: بزودی در سفر رییس جمهوری به جنوب کرمان فاز اول پایانه صادراتی گلشن آرای ارم با ظرفیت ۷۰ هزار تن محصول گلخانه ای و مرکبات راه اندازی می شود.
 
مروجی فرد ادامه داد: محصولات کشاورزی و مرکبات از طریق این پایانه به کشورهای هدف صادر می شود. 
 
رئیس سازمان صمت جنوب کرمان عنوان کرد: سال های متمادی است که کشاورزان برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه هستند و برای رفع مشکلات آنها این پایانه صادراتی احداث شده است و تنها محصولات کشاورزانی صادر می شود که با این پایانه قرارداد منعقد کنند.
 
وی اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری اولیه ۳۰۰ میلیارد تومانی در دست احداث است و برای تکمیل آن نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.
 
مروجی فرد با اشاره به این که پایانه صادراتی از مدرن ترین پایانه های صادراتی است کم مشابه آن در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: این پایانه دارای ۱۰ سردخانه برای نگهداری مرکبات و محصولات کشاورزی است. 
 
«حسین سعیدی» در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت، گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۰ برای راه اندازی ۶۰ واحد صنعتی مجوز صادر شده که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شده است.
 
معاون امور صنعت سازمان صمت جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: پس از استقرار این سازمان تا به امروز ۲۷۵ مجوز برای احداث واحد‌های صنعتی صادر شده است.
 
وی اظهار کرد: مجوز احداث صنایع پتروشیمی در جنوب کرمان با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان صادر شده که بزودی فاز اول آن به بهره برداری می رسد.
 
سعیدی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح های در دست اقدام، راه اندازی واحد صنعتی تولید خوراک دام و طیور است که با بهره برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال غیر مستقیم ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار فراهم می شود.
 
«محمد مجاز» در حاشیه این بازدید، با اشاره به این که معادن دوران گذران خود را طی می کنند، گفت: امروز نیاز است ظرفیت ها و پتانسیل معادن و اهمیت جذب سرمایه گذار تبیین و فرهنگ سازی شود.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان تاکید کرد: به منظور تسهیل در جذب سرمایه گذار و استخراج صنایع معدنی لازم است که مردم بدانند طبق قانون معادن جز انفال بوده و بهره بردار نیز مستاجر دولت است.
 
وی با اشاره به ظرفیت های معدنی جنوب کرمان، اظهار کرد: یکی از بزرگترین معادن کرومیت کشور در جنوب کرمان قرار دارد.
 
مجاز طلا را یکی از عناصر استراتژیک برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در آینده ای نه چندان دور، جنوب کرمان یکی از قطب های طلا در کشور می شود.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به شرکت معادن فاریاب، ابراز کرد: این معادن بیش از ۴۰ سال است که به بهره برداری رسیده اند و زمینه اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفر را فراهم کرده اند.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه از آنجایی که شرکت معادن فاریاب نتوانسته بین کارگران و مدیران اعتماد سازی کند بنابراین این امر موجب شده تا این معادن با چالش هایی روبرو شوند به طوری که کار تعطیل شده است.
 
مجاز اضافه کرد: قرار بود از خرداد ماه سال جاری قرارداد کارگران این شرکت یکساله تمدید شود اما کارفرما اعلام کرد که قرارداده ها ۲ تا ۳ ماه خواهد بود که این امر نارضایتی کارگران را به دنبال داشت و در نهایت به دلیل عدم توافق بین کارگران و کارفرما کار تعطیل شد.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت جنوب کرمان در خاتمه خاطرنشان کرد: به دنبال تعطیلی این شرکت و بیکاری کارگران، جلسات شورای تامین در استان و شهرستان برگزار شد و با توجه به وظیفه ای که سازمان صمت جنوب کرمان دارد اخطارهای لازم به شرکت داده شده است و بزودی تصمیمات مطلوبی برای حل این چالش اتخاذ می شود.
 
گفتنی است؛ در این تور یک روزه از چندین واحد صنعتی و همچنین معادن مس کاتد در شهرک صنعتی شماره ۲ و معدن طلایه داران مس سرگز بازدید شد.
کد خبر 1190801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha