نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و خلاق سیستان و بلوچستان در زاهدان

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و خلاق سیستان و بلوچستان در راستای توسعه بازار محصولات در بازار پاکستان و افغانستان در زاهدان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، پارک علم و فناوری سیستان و  بلوچستان  با همکاری  مرکز تعاملات  بین المللی معاونت علمی و فناوری،نمایشگاه محصولات  دانش بنیان، فناور و خلاق در راستای توسعه بازار محصولات  در بازار پاکستان و افغانستان و با حضور شرکتهای دانش بنیان و فناور ، شرکت های خلاق  ونوآور شتاب  دهنده های تخصصی کسب وکار، شرکت های پشتیبان تجاری سازی استارتاپ های پلتفرمی و فریلنسرها از امروز در شرکت نمایشگاه های بین المللی سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

 

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از ابزارهای توسعه شرکت های دانش بنیان، برپایی نمایشگاه در سطح استانی، منطقه ای و کشوری است، ادامه داد: نمایشگاههای تخصصی یکی از ابزارهای مهم  برای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است.

 

شاهمرادی با بیان اینکه نمایشگاه محصولات  دانش بنیان، فناور و خلاق در راستای تحقق شعار سال پیش بینی شده است،  یادآور شد: 110 غرفه برای شرکت هادر این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 8 دانشگاه در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشته اند، افزود: هر کدام از این دانشگاه محصولات رشد و فناوری خودشان را از ساعت 4 عصر تا 21 شب در معرض دید عموم قرار می دهند.

 

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ادامه داد:  محمدصادق خیاطیان  رئیس مرکز بررسی‌ های استراتژیک ریاست جمهوری و  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان سخنرانان آیین افتتاحیه  نمایشگاه محصولات  دانش بنیان، فناور و خلاق هستند. 

 

وی از افتتاح ۲ پلتفرم در نمایشگاه محصولات دانش بنیان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه با همکاری سازمان صمت معرفی ظرفیت های علمی استان برای صادرات محصولات به بازار کشورهای افغانستان و پاکستان است که در این زمینه برنامه ریزی برای حضور سفرای این دو کشور در نمایشگاه انجام شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پارک علم و فناوری استان ۲۰۶ شرکت فعال است، اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز استان را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری سیستان  و بلوچستان به عنوان یک مجموعه موفق تاکنون بیش از ۲۵ نمایشگاه تخصصی برپا کرده است و در تیرماه جاری نیز پنج شرکت خلاق استان برای احیای صنایع دستی استان عازم نمایشگاه کشور پرتغال در اروپا شدند.

کد خبر 1190870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha