تحقق عدالت؛ بالاترین آرمان  انقلاب اسلامی/ فرهنگ صلح و سازش در جامعه احیا شود

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اهمیت و جایگاه رافت در دین و فرهنگ اسلامی بر لزوم احیا و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در دیدار با مسئولان قضایی آران و بیدگل به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: قضاوت، بالاصالة و ذاتاً حق خداوند است و اصل اوّلی نفوذ حکم و حکومت «الله» است و هیچ‌کس بر دیگری تسلط و حق حکم ندارد، مگر به اذن خداوند متعال و نفوذ حکم و حکومت انبیا و اوصیا با اذن حق‌تعالی و از مواهب اوست.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: قضات جامع‌ الشرایط نیز نفوذ حکم شان با فرمان و اذن انبیا و اوصیاست؛ زیرا قضاوت به نحوی ولایت بر جان، مال و عِرض افراد است.

 

حجت الاسلام سلیمانی بالاترین آرمان و هدف انقلاب اسلامی را تحقق عدالت و عدالت‌ورزی در جامعه اسلامی دانست و گفت: هدف اصلی از قضاوت اسلامی، گسترش عدل، احقاق حق و رفع تجاوز است و از سوی دیگر کار قضاوت بسیار حساس است.

 

وی تاکید کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی بایستی در خدمت‌رسانی به مردم، کارها را با نیت الهی انجام دهند و تلاش و جدیدت داشته باشند و تمام تلاش خود را انجام دهد تا احقاق حق صورت گیرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اهمیت و جایگاه رافت در دین و فرهنگ اسلامی و لزوم کمک به اشاعه هرچه بیشتر آن گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه احیا شود، تعداد پرونده های قضایی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر 1190916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha