کار دیوان محاسبات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

آیت الله عبادی با بیان اینکه کار دیوان محاسبات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: باید یک ارتباط روانی و معنوی برقرار باشد که روی مسئولین تأثیر بگذارد به طوری که خودش ناظر بر کارش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۸ تیر) در دیدار با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: جایگاه دیوان محاسبات در کشور ویژه است البته در قالب های مختلف نیروهای نظارتی با مسئولیت های متفاوت و همچنین نیروهای حقوقی و قضایی برای پیگیری انواع تخلفات وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما این حُسن مسئولیت پیشگیری خیلی مهم  و کم هزینه‌تر است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: نیروهای نظارتی به خصوص نیروهای دیوان محاسبات که کار پیشگیری دارد باید ضمیمه ای داشته باشد که به مسئولین زیربط که به آنان نظارت می شود به نحوی تفهیم شود که دوست آنان هستید و مسئله نظارت شما برای حفظ قانون، حفظ بیت المال و نظام و هم برای حفظ خود مسئولین است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کار برخی از مسئولین به جایی می رسد که از کشور فرار می کنند و یا در دادگاه محاکمه می شوند در حالی که نباید بگذاریم چنین شود، تصریح کرد: باید یک ارتباط روانی و معنوی برقرار باشد که روی مسئولین تأثیر بگذارد به طوری که خودش ناظر بر کارش شود.

 

امام جمعه بیرجند به ایجاد سامانه سنا برای نظارت اشاره کرد و افزود: اما وقتی ارزش دارد که انسان خودش هوشمند شود و خودش بر عملکرد خود مدیریت کند و دست به بیت المال، قانون شکنی و خیانت نبرد که این امر در سطح جهان اُفت کرده است.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه بالاترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی مدیر آن است، تصریح کرد: در چندسال گذشته مردم خیلی از عدم نظارت شکایت داشتند و در این صورت اگر مدیری دور از چشم ناظر دستبرد بزند برای خودش یک موفقیت می داند و این فاجعه است.

 

وی بیان کرد: اگر به افراد تفهیم شود که شما را دوست داریم تا ارزش انسانیت، اسلامیت و ارزش های معنوی شما آسیب نبیند چون خطر این از بیماری کرونا بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار دیوان محاسبات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: شما حافظ بیت المال و شخصیت انسانی و اسلامی و مدیریتی هستید که خیلی ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1190945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha