ابلاغ الزامات پدافند شیمیایی به لایه های استانی و شهری کشور

گوهری از ابلاغ الزامات پدافند شیمیایی به لایه های استانی و شهری کشور خبر داد و گفت: این الزامات در ۵۰ مورد پیش بینی و با کمک مدیران استان به کارگروه های پدافند شیمیایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید جمال الدین گوهری، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با اشاره به بزرگداشت شهدای کشور و  سلامت گفت: چند سالی است پدفند غیرعامل در این روز همایشی را برگزار می کند تا با نفس شهدا نفسی تازه کنیم و با آنها پیمان ببندیم که تمام تلاش خود را در اکوسیستم پدافند و مصون سازی شیمیایی به کار می گیرد تا دیگر کسی نفس اش نگیرد.

 

گوهری ادامه داد: در سطوح زیرساختی و ملی اقدامی که باید در مصون سازی و عملیات شیمیایی انجام شود، این است که حاصل آن باید این باشد که هیچ آسیبی به زیرساخت ها و جان مردم، آبرو و امنیت کشور وارد نشود و هر کس هر خدمتی در این حوزه انجام می دهد، منتظر هیچ مبلغ و یا اقدامی از بالادست نباشد و خود را در نقطه مسئول بداند و اقدامات لازم در حوزه شیمیایی را انجام دهد.

 

وی گفت: الزامات پدافند شیمیایی در 50 مورد به لایه های استانی و شهری کشور ابلاغ شده است و به همین منظور با کمک مدیران استان کارگروه پدافند شیمیایی در استان ها تشکیل شده است.

 

وی در مورد گزارش خود در حوزه پدافند شیمیایی گفت: در این حوزه 20 بازدید از مراکز شیمیایی و حیاتی کشور انجام شد و در حوزه رزمایش های شیمیایی نیز در استان مرکزی رزمایشی برگزار شد که تا پایان تیر ماه نیز رزمایشی در استان مرکزی اجرا می شود.

 

گوهری اظهار کرد: در حوزه شهری نیز 10 عملیات شیمیایی و راهبردی اجرا شد. همچنین بیش از 10 رزمایش با کمک دستگاه های مختلف و با حضور سازمان های شهری و صنعتی برگزار شد و آنچه در این حوزه نیازمند ایمنی و مواجهه با حوادث شیمیایی بود به آنها ابلاغ شد.

 

وی اظهار کرد: در حوزه طرح ها و پژوهش ها و تامین تجهیزات و اقلام لازم اکثر اقلام مورد نیاز در حوزه شیمیایی در اورژانس و آتش نشانی تامین شد. در حوزه اقدامات آموزشی و پژوهشی نیز با همکاری قطب آموزش و درمان شیمیایی کشور دوره های کاملی برای اورژانس، هلال احمر و مراکز خدماتی و درمانی برگزار شد.

 

وی با اشاره به نیاز ضروری به بانک اطلاعات شیمیایی گفت: کنترل تولید مواد شیمیایی، ایمنی زیرساخت ها و واحدهای عملیاتی در حوزه مراکز شهری و جمعیتی از چالش های این حوزه محسوب می شود.

 

 

کد خبر 1191003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha