تشکیل بیش از دو هزار پرونده تعدی به حقوق بیت المال در دستگاه قضایی استان کرمان

طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۴۲۷ پرونده تشکیل و یک هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی استان کرمان معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان؛ مهدی تقی زاده با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان، اظهار کرد: درصد پرونده های مصالحه شده به پرونده های مختومه ۳۳ درصد و میزان پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح ۴۵ درصد بوده است.

 


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان به صدور ابلاغ ۲۰۸ صلح یار و تشکیل ۳۸ هیات در این حوزه اشاره و بیان کرد: شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان های استان کرمان در سال گذشته ۳ هزار و ۲۹۸ پرونده را با سازش مختومه کرده اند که بر این اساس، ۷۹۶ مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

 


وی به تحقق سازش در ۳۲ پرونده قصاص نیز اشاره و بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته، ۳۲ روز بوده است و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد ابلاغیه های شوراهای حل اختلاف استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.

 


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شوراها وارد و ۲۰۳ هزار و ۶۸۴ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است.

 


طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۴۲۷ پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۹۴۸ پرونده به صدور رأی منتهی شد و یک هزار و ۲۸۷ هکتار اراضی تصرفی به بیت المال اعاده شده است؛ ارزش ریالی اراضی اعاده شده به بیت المال طی سال گذشته در استان کرمان ۸ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بوده است.

 

 

همچنین در سال گذشته یک هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی استان کرمان معرفی شده اند و ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی انجام شده است.

کد خبر 1191081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha