قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی است

بابلی،گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی نقش ارزنده ای در حراست از آرمان های اصیل اسلامی و ارزش های والای انقلاب شکوهمند دارد.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به هفته قوه قضائیه و برنامه های آن ،گفت: نامگذاری یکم تا هفتم تیر ماه به نام هفته قوه قضائیه، فرصتی مغتنم برای تکریم از خادمان و تلاش گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت گستری و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر دستگاه قضایی در جامعه است.

 

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ، افزود:​قوه قضاییه در حراست از آرمانهای اصیل اسلامی و ارزشهای والای انقلاب شکوهمند نقش ارزنده ای دارد لذا دستگاه قضایی در ادامه مسیراعتماد افزایی و امیدبخش سال های اخیر و استمرار سندتحول قضایی گام های مهمی را برداشته است .

 

 

وی خاطر نشان کرد: صیانت از کرامت انسانی و تلاش در جهت برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان نیز از رسالتهای مهم دستگاه قضایی است.

 

بابلی تاکید کرد: تلاش در جهت مردمی کردن و مردمی بودن دستگاه قضایی بصورتیکه درب تمام اتاق های دادگستری به روی مردم باز می باشد، ورود دستگاه قضا به بحث احقاق حقوق عامه ، در بحث تصرف منابع ملی در بحث محیط زیست ، در بحث کاداستر با جدیت پابرچا است.

 

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها یکی دیگر از دستورکارهای اصلی قوه قضاییه است، مردم حق دارند که پرونده‎‌هایشان در دادگستری‌ها به صورت جامع و در بازه زمانی کوتاه رسیدگی شود.

کد خبر 1191086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha