رقابت بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور در خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب خراسان شمالی رقابت خود را برای حضور در دانشگاه ها با شرکت در کنکور سراسری آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ابوالقاسم اکبری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد: بیشترین داوطلبان کنکور امسال در استان مربوط به گروه آموزشی علوم تجربی است.

 

وی اظهارداشت: در استان ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب از امروز طی چهار روز به رقابت می پردازند که ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

 

اکبری با بیان اینکه کنکور سراسری در پنج رشته برگزار می شود، افزود: رقابت های کنکور امروز با حضور داوطلبان رشته هنر آغاز شده که در این گروه آموزشی ۱۲ هزار و ۵۳۲ داوطلب با هم رقابت می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: کنکور رشته علوم انسانی هم صبح پنج‌شنبه برگزار می‌شود که در استان پنج هزار و ۹۳۱ داوطلب به رقابت ‌می پردازند، همچنین در عصر این روز گروه آموزشی علوم ریاضی با هزار و ۱۷۶ داوطلب با هم رقابت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون گروه آموزشی علوم تجربی هم جمعه با حضور۶ هزار و ۶۸۵ داوطلب برگزار خواهد شد، افزود: داوطلبان در گروه آموزشی زبان های خارجی هم صبح شنبه هفته آینده در آزمون حضور می یابند که شمار آن در استان دو هزار و ۳۶۵ نفر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری در بجنورد توسط دانشگاه بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و در سایر شهرستان ها این رویداد زیر نظر آموزش و پرورش اجرایی می شود.

کد خبر 1191088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha