۹ کتابخانه عمومی به پایگاه اطلاعاتی «مگاپیپر» متصل شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فاروج گفت: ۹ کتابخانه شهرستان به مگاپیپر (پایگاه تامین منابع علمی) متصل و زمینه دسترسی به ۱۲۵ میلیون کتاب و مقاله برای اعضا و علاقه مندان فراهم شد.

«مریم مومن زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه  ۹ کتابخانه عمومی شهرستان فاروج به پایگاه اطلاعاتی «مگاپیپر» متصل شد، اظهارکرد: با این روند زمینه برقراری خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های شهرستان فراهم شده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فاروج افزود: این طرح به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و با هدف تأمین نیازهای پژوهشی، مشاوره اطلاعاتی و پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی کاربران کتابخانه راه اندازی شده است.

 

مومن زاده گفت: در این طرح با اتصال 10 کتابخانه استان به پایگاه اطلاعاتی «مگاپیپر» امکان دسترسی اعضای کتابخانه ها به جدیدترین اطلاعاتی علمی در این پایگاه فراهم می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فاروج بیان کرد: در این پایگاه امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منابع دیجیتال از جمله مقالات ژورنالی لاتین، مقالات کنفرانسی، کتاب‌های الکترونیکی و نیز فصل‌های کتاب، پایان نامه‌ها، مقالات فارسی و... فراهم است.

 

مومن زاده با بیان اینکه اعضای کتابخانه ها می توانند کتاب، مقاله علمی و ... مورد نظر خود را در این پایگاه جست و جو کنند، اظهارکرد: امکان جستجو در پایگاه بر اساس عنوان، نویسندگان، کلیدواژگان و شناسه های مختلف دیجیتال نیز وجود دارد.

 

وی افزود: پس از یافتن کتاب و مقاله و منابع دیجیتال مورد نظر، افراد باید مشخصات آن را از طریق ایمیل به کتابخانه ای که در آن عضو هستند ارسال کنند و پس از آن مقاله و کتاب برای شخص، دانلود شده و از طریق ایمیل برای او ارسال می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فاروج بیان کرد: همچنین اعضا می توانند از طریق نرم افزار کتابخانه ها در قسمت «تماس با کتابدار» مشخصات کتاب یا مقاله و ... مورد نظر خود را در این پایگاه بفرستند تا برای آنها ارسال شود.

 

کد خبر 1191113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha