حل ۵۵ درصد پرونده های گلپایگان با صلح و سازش

علیان از ورود ۴۰ هزار و ۸۸ پرونده به اداره دادگستری گلپايگان خبرداد و گفت:۵۵ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف با صلح و سازش بسته می شود که گلپایگان رتبه پنجم استان اصفهان را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، نجفعلی علیان در مصلی شهرستان گلپايگان با تبیین تفکر شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی قانون را متعلق به همه  مردم و همه را در برابر قانون مسئول می دانست و قانون را فصل الخطاب بیان می کرد و بر پیشرفت جامعه با رعایت قانون تاکید می کرد.
 

رئیس اداره دادگستری شهرستان گلپايگان ، وظیفه قوه قضائیه را بنا بر اصل ۱۵۶ قانون اساسی رسیدگی به مردم و اجرای عدالت بیان کرد و افزود: ورودی پرونده به دادگستری شهرستان گلپايگان در یک سال گذشته ۴۰ هزار  و ۸۸ پرونده بوده است و برای ۱۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر، ابلاغیه قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اداره دادگستری شهرستان گلپایگان در دوران شیوع بیماری کرونا، یک روز تعطیل نشد تا کار مردم وقفه ای ایجاد نشود، تشریح کرد: ملاقات مردمی، سه روز در هفته انجام می گیرد تا علاوه برکار قضا، مردم ارشاد و حمایت قضایی شود و اداره دادگستری در این چند سال اخیر اجازه نداده است که حتی یک واحد یا شرکت تولیدی وقفه ای در کار داشته باشد ولی برخی مشکلات آنها فرا شهرستانی و فرا استانی است.

علیان به دستورهای مناسب دادستان شهرستان گلپایگان در خصوص تنظیم بازار اشاره کرد و از اصناف برای همکاری در این مورد تشکر کرد و‌ادامه داد:  برای جلوگیری از قاچاق و احتکار تلاش شده است و ارزاق عمومی از هر لحاظ تامین شده است، گرانی هست و امیدواریم دولتمردان بتوانند تورم را مهار کنند.

رئیس دادگستری شهرستان گلپايگان با تاکید بر استفاده مردم برای قضا زدایی و کاهش موارد کیفری و اجرای مجازات های جایگزین بیان کرد: ۵۵ درصد پرونده در شورای حل اختلاف به صلح و سازش می رسد که رتبه پنجم استان اصفهان است و ۱۲۸ مورد دادرسی الکترونیک داشته ایم.

وی از اشتغال ۳۳ درصد زندانیان و پرداخت کمک مالی به میزان دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به محکومان مالی و افتتاح دومین دفتر قضایی در آینده ای نزدیک در شهرستان گلپايگان خبر داد.

علیان میزان بالای مواد مخدر در شهرستان، ساخت و ساز های غیر مجاز و مشکلات فضای مجازی برای جوانان را سه مشکل عمده قضایی شهرستان گلپايگان بیان کرد و افزود: نیاز به فرهنگسازی برای تبدیل گفتمان مواد مخدر به گفتمانی منفور است و نوجوانان که به بهانه های کرونا، به تلفن همراه دسترسی یافتند اما آن را زمین نگذاشتند و متاسفانه به راه های ناباب رفتند و جذب گروه های معاند شدند.

رئیس دادگستری گلپايگان در پاسخ به سوالی درباره تجمع غیر قانونی در ۲۷ اردیبهشت ماه تصریح کرد: این تجمع به صورت غیر قانونی شکل گرفت و شعارهایی هنجارشکنانه و برخلاف خواست شهرستان داده شد، همه آنها شناسایی شدند، کسانی که نقش کمرنگ داشتند آزاد شدند و کسانی که نقش پر رنگ داشتند، بازداشت هستند وقانون به صورت قاطع با آنها برخورد می کند./

کد خبر 1191114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha