۳۰۰ دانش‌آموز کردستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند

سالاروندیان گفت: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز در قالب ۹ محور در کردستان برگزار شد.

طیب سالاروندیان سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در 9 محور؛ برنامه نویسی، مناظره علمی، دست‌سازه( سخت افزار) پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه کسب و کار دانش‌آموزی، ریاضی و زبان خارجی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، هر سال در سه مرحله منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود.  

 

 

سالاروندیان افزود: مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی هفتم و هشتم تیرماه جاری به صورت مجازی و ارتباط آنلاین و دفاع دانش‌آموزان از طرح‌ها در دبیرستان امام محمد غزالی سنندج برگزار شد.

 

 

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی جشنواره با شرکت 144 هزار نفر رشته برگزار شده است، گفت: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور 300 دانش‌آموز در قالب 9 محور برگزار شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه از نفرات اول تا سوم هر محور تجلیل و برای کلیه شرکت کنندگان در جشنواره لوح تقدیر صادر خواهد شد، گفت: نفرات اول هر محور به مرحله کشوری جشنواره که هفته پایانی مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

 

 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان افزود: این جشنواره در راستای اجرای برنامه درسی ملی، ارتقاء کیفیت آموزشی و ایجاد تفکر فناورانه و کارآفرین برگزار می شود.   

 

 

سالاروندیان در پایان به کارنامه استان و نتایج حضور دانش‌آموزان در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی نیز اشاره کرد و گفت: کردستان در سال‌های گذشته در جشنواره‌های قبلی جزو استان‌های برتر کشور و حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری بوده است.

کد خبر 1191182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha