اسلام معنویت را با نشاط پیوند داده است

دشمیر با بیان اینکه اسلام دینی است که معنویت را با نشاط پیوند داده است گفت: طرح چهارشنبه های فاطمی چند سالی است که در قالب یک هیئت خانوادگی در کنار مزار شهدای گمنام برگزار می شود.

«سمانه دشمیر» در حاشیه اجرای برنامه فرهنگی تربیتی چهارشنبه های فاطمی که امروز(چهارشنبه، ۸ تیر) در جوار مزار شهدای گمنام بوستان ملت رشت، برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: چهارشنبه های فاطمی چهار سالی است که در قالب یک هیئت خانوادگی و در بیت الزهرا(س) با حضور میانگین ۸۰ نفر اعم از پدر، مادر و تعداد زیادی کودک برگزار می شد.



این فعال فرهنگی ایثار و شهادت افزود: با شروع فصل تابستان و افتتاح حرم شهدای گمنام بوستان ملت فرصتی فراهم شد که این برنامه با همان رویکرد خانواده و سبک زندگی شهدایی، البته با عمومیت بیشتر و در طراز سطح پارک و فضای باز به بوستان ملت انتقال پیدا کند.



وی هدف از این طرح را تجربه یک فضای شاد، سالم و خانوادگی توام با معنویت در جوار شهدا عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح نشان می دهیم که می توان شادی را هم با معنویت در کنار خانواده تجربه کرد که البته امتیازاتی هم دارد.


دشمیر از جمله امتیازات این طرح را آموزش های ویژه برای کودکان، مشاوره، کارگاه آموزش مهارت های زندگی، روایتگری، پخش فیلم، بازی های جمعی و خانوادگی، تمرین و‌ پخش سرود، مسابقه، آموزش هنر در خانه برای مادران و... عنوان کرد و افزود: امیدواریم با استقبال خانواده ها شاهد هر چه گرم تر شدن این محفل باشیم.



وی خاطر نشان کرد: یادمان باشد اسلام دینی است که معنویت را با نشاط پیوند داده و مومن باید در زندگی خانوادگی اش این نشاط را به نمایش بگذارد.



دشمیز گفت: نحوه اجرای این طرح هم در گام اول دعوت از خانواده ها با تجهیزاتی مثل زیرانداز، خوراکی و وسایل بازی است و در گام بعد با فراهم آوردن امکانات برای بازی و آموزش فرزندان و پدران و مادران سعی بر هر چه پربار کردن این برنامه با میزبانی دو شهید گمنام شده است.



وی اظهار کرد: امیدواریم با دعای مادرمان خانم فاطمه زهرا(س) و عنایات این دو شهید همه خانواده ها از آفات در امان بمانند و بتوانند فرزندانی تربیت کنند که به درد امام زمانشان بخورند.

کد خبر 1191211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha