خلا سینمای مدرن در استان کرمان به شدت احساس می‌شود

خزاعی با بیان اینکه خلا سینمای مدرن در استان کرمان به شدت احساس می‌شود؛ گفت: هر کجا که سینمای مدرن ساخته شد درصد مخاطبان سینما نیز رشد کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی حوزه هندی استان؛ محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مدیران فرهنگی کشوری و استانی از  سینما نور حوزه هنری کرمان بازدید کردند.

 

 

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور در بازدید از روند بهسازی، مقاوم سازی و  مرمت و بازسازی سینما نور با اشاره به اهمیت ساخت سینمای مدرن و تاثیر آن در توسعه فرهنگ، گفت: در استان کرمان سینمای مدرن وجود ندارد و خلاء آن به شدت احساس می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه هرکجا که سینمای مدرن ساخته شد درصد مخاطبان سینما نیز رشد کرد، افزود: مردم علاقه‌مند به حوزه سینما هستند به همین دلیل ساخت سالن‌های سینمایی مدرن و با کیفیت در کنار رشد و ارتقا محتوای فیلم‌ها ضرورت دارد.

 

 

 

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور افزود: در استان کرمان این ظرفیت وجود دارد که تعداد زیادی سینما با کیفیت بالا ساخته شود که این امر سبب رونق اقتصادی می‌شود و ما در سازمان سینمایی و موسسه سینماشهر نیز از  تجهیز پردیس سینما نور کرمان حمایت خواهیم کرد.

 

 

 

مجتبی اسدی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان ضمن ارائه توضیحاتی از روند انجام مراحل بهسازی، مقاوم سازی و مرمت سینما نور گفت: این سینما به پردیس سینمایی شامل ۹ سینما با ظرفیت ۵۰ الی ۱۷۰ نفره با کاربردهای مختلفی از جمله نمایش فیلم، اجرای تئاتر، برگزاری مراسم ها و همایش ها ...  تبدیل خواهد شد که امیدوارم هرچه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

 

 

وی افزود: از ابتدای شروع این پروژه‌، تناسب معماری پردیس سینمایی نور با بافت تاریخی شهر کرمان مورد تأکید ویژه بوده‌است.

 

 

اسدی با اشاره به دقت در  مقاوم سازی سینما نور کرمان زیر نظر معاونت عمرانی استانداری افزود: امیدواریم با بهره برداری از پردیس سینمایی نور، بخشی از کمبود زیرساخت های فرهنگی برطرف شود و در خدمت شکوفایی استعدادهای هنری کشور قرار گیرد.

کد خبر 1191212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha