جوامع دانشگاهی در عملیاتی کردن سند تحول دولت یاریگر دولتمردان باشند

آقاسیدی گفت: دولت از نخستین روزهای استقرار، در اقدامی کم سابقه سند تحولی را به دستگاه ها ابلاغ و به نوعی خط و مشی اجرایی را مشخص کرده که امیدواریم جوامع دانشگاهی در عملیاتی کردن سند تحول دولت یاریگر دولتمردان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «سیدرضی آقاسیدی» در دیدار با اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: حل مسائل استان از طریق صحیح و علمی یکی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریتی استان قزوین است و به دنبال برنامه ریزی مناسب برای تحقق این هدف هستیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین افزود: در نظام مدیریت استان عناصر و فرآیندهای متعددی وجود دارد که باید در کنار هم نقش آفرینی کنند و به صورت جزیره ای کارساز نیستند و باید تبدیل به یک سیستم شوند که در این راه حضور و همراهی جوامع دانشگاهی نیاز است.

 

وی با بیان اینکه ماهیت و اصالت استانداری به عنوان نهاد حکمرانی استان، هماهنگی و تسهیلگری ایفای نقش دستگاه ها است، اضافه کرد: در کنار تمامی موضوعات و مسائل استان از 2 منظر ارتباط با دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای مجموعه مدیریتی استان شخصیت حقوقی دانشگاه فرهنگیان و فرهیختگان حاضر در این دانشگاه ارزشمند است و به دنبال استفاده از ظرفیت آنها است.

 

آقاسیدی تصریح کرد: دولت از نخستین روزهای استقرار، در اقدامی کم سابقه یک سند تحول را به دستگاه ها ابلاغ و به نوعی خط و مشی اجرایی را مشخص کرده و به جوامع نخبگانی امکان نقد این نظامات را فراهم کرده است.

 

وی گفت: انتظار این است که اساتید و جوامع دانشگاهی ایرادات و نواقص سند را احصاء کنند و با تبادل نظر، منجر به بهبود مستمر اسناد شوند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین با تشریح برخی از مهم ترین موارد سند تحول دولت که تحت عنوان چرخش‌های تحول آفرین نامگذاری شده است، بیان کرد: این چرخش ها شامل تغییر نگرش خطی و تدریجی به نگرش تحولی و جهش در الگوی حکمرانی دولت، تغییر از دولت محوری صرف در عدالت گستری به میدان داری مردم در اقامه عدل، تغییر از دولتی با سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تفکیکی به دولتی با سیاست های یکپارچه و هم افزایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: از دیگر بخش های چرخش های تحول آفرین کلان می توان از تغییر تصمیم گیری متمرکز و متکی صرف بر توان کارشناسی دولت به مسئولیت سپاری و مشارکت گروه های نخبگانی و نهادهای مردمی در حل مسائل محلی و ملی، تغییر اقتصاد شکننده و صرفا برون نگر به اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های تحول آفرین و تغییر نظام برنامه ریزی همسان نگر کشوری به فعال سازی ظرفیت ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمین و تفویض اختیار به استان ها نام برد.

 

آقاسیدی یادآور شد: البته این چرخش های تحول آفرین شامل موارد زیادی می شود که در جلسات مرتبط به آنها به صورت مصداقی پرداخته می شود و برای پیاده سازی نیازمند نظرات فرهیختگان و جوامع دانشگاهی هستیم.

کد خبر 1191231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha