​تشکیل۴۸۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در گیلان

​پورحیدری از تشکیل سه هزار و ۷۵۰ پرونده تخلف در گیلان به ارزش ۴۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲۹ هزار بازرسی در سطح گیلان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «تیمور پورحیدری» شامگاه چهارشنبه(۸ تیر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان گیلان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برنامه‌ریزی‌ این نهاد برای توسعه صادرات را هم برشمرد و افزود:‌ با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا اما زیرساخت‌های صادراتی گیلان تقریبا ضعیف محسوب می‌شد که با پیگیری‌های جدی مقامات عالی استان و حمایت از محصولات صادرات محور برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه صورت گرفت.

 

پورحیدری از حضور تیمی از سازمان توسعه تجارت ایران در گیلان برای بررسی و مطالعه زیرساخت‌های صادراتی استان و بازدید از بنادر خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما فعال‌سازی صادرات استان گیلان است و در این راستا کمیته‌های توسعه صادرات غیرنفتی در گیلان راه‌اندازی شد.

 

وی بالا بردن سهم صادراتی، افزایش کیفیت و تکیه بر تولید محصولات صادرات محور را از جمله اهدافی که توسط سازمان صمت دنبال می‌شود دانست و اذعان کرد:‌ گیلان ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی فعال دارد که از این میان حدود هزار و ۸۰۰ واحد با ظرفیت بالا در حال تولید هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اضافه کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات، حدود ۵۰۰ واحد صنعتی گیلان با ظرفیت پایین مشغول به کار بودند و ۹۰ واحد هم تحت تملک بانک‌ها بود که از ابتدای امسال رفع مشکلات این واحدها را در دستور کار خود قرار دادیم. 

 

*۶۸ وحد صنعتی تا پایان سال احیا می شود

پورحیدری با تاکید بر اینکه مشکلات حدود ۲۰ واحد صنعتی استان گیلان برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید احصا شده است ادامه داد: طبق هدف‌گذاری انجام شده باید تا پایان سال ۶۸ واحد صنعتی تملیک شده یا راکد را احیا کنیم.

 

وی ابراز داشت: گیلان در حوزه معادن شن و ماسه حدود ۵۲ معدن فعال دارد که حدود ۲۰ معدن را هم در مزایده قرار دادیم و فرآیندهای آن در حال انجام است تا با ورود حوزه‌های معدنی به مدار تولید و تامین مصالح با یک برنامه‌ریزی اصولی سهم استان در این حوزه حفظ شود. 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان پتانسیل این استان در حوزه سرمایه‌گذاری را بسیار بالا دانست و اذعان کرد: از همه سرمایه‌گذاران دعوت کردیم و جلساتی هم در استانداری گیلان تشکیل شد و تمام هدف ما این است تا از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

پورحیدری با بیان اینکه هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در گیلان وجود ندارد اظهار داشت: گیلان در حوزه مردمی‌سازی یارانه‌ها از استانهای پیشتاز بوده است و جهاد کشاورزی، تعزیرات، بسیج اصناف و خوده اصناف در این راه تلاش بسیار زیادی داشتند.

 

وی مردمی‌سازی یارانه‌ها را اقدامی بسیار بی‌بدیل از سوی دولت ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در عرصه تامین و عرضه کالاهای اساسی در گیلان وجود ندارد. 

 

* ۲۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: حدود ۲۹ هزار بازرسی در سطح گیلان انجام شده است و هر روزه ۱۲۰ اکیپ بازرسی را برای این کار اعزام کردیم.

 

پورحیدری از تشکیل سه هزار و ۷۵۰ پرونده تخلف در گیلان به ارزش ۴۸ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این پرونده‌ها به تعزیرات رفته و با متخلفان برخورد جدی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق شعار سال انجام گرفت افزود: قبلاً ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه ضعیف بود اما آمدیم و این ارتباط را تنگاتنگ و با تمام شرکتهای دانش‌بنیان استان جلساتی را برگزار کردیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اضافه کرد: باید ظرفیت استان گیلان در حوزه دانش‌بنیان را افزایش دهیم و در همین راستا در حال تلاشیم تا اهداف پیش‌بینی شده محقق شوند.

 

پورحیدری نقش اصناف را بسیار خطیر دانست و با تاکید بر اینکه این حوزه همواره نقش‌آفرینی فعالی داشته است خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار اشتغال در سطح اصناف گیلان وجود دارد و تا سال ۱۴۰۰ نیز در گیلان حدود ۲۵ هزار صدور پروانه انجام گرفت.


 

کد خبر 1191238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha