آب سد بارزو وارد مدار بهره برداری می شود

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: آب سد بارزو از دهم تیرماه به مدت ۱۵ روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: الگوی مصرف آب هر مشترک در ماه ۲۰ مترمکعب و متوسط مصرف هر واحد خانگی این شهر در ماه، ۱۱.۷۲ مترمکعب است که از مجموع کل اشتراکات آب استان، ۱۸ درصد مربوط به شیروان است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اضافه کرد: جهت رفع مشکل کاهش فشار و قطعی آب شهروندان، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شیروان برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و آب سد بارزو از دهم تیرماه به مدت ۱۵ روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

 

رمضانی عنوان کرد: در پی کاهش افت فشار و قطعی آب مشترکان به تازگی سه حلقه چاه آب شُرب با دبی ۴۵ لیتر بر ثانیه در این شهر وارد مدار مصرف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش بارندگی، آب سد بارزو از مدار شُرب خارج شد و دبی تولید چاه های آب شهر که ۲۹۵ لیتر بر ثانیه است جوابگوی مصرف نیاز شهروندان شیروان نبود.

 

وی عنوان کرد: در چند روز اخیر شاهد کاهش افت فشار آب در برخی از مناطق شیروان و قطعی آب ۵ درصد مشترکین بودیم که با توجه به گرمای هوا، مصرف آب ۴۱۵ لیتر بر ثانیه بوده که ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کسری داشتیم و در این راستا سه حلقه چاه آب وارد مدار مصرف شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان افزود: ۸۹ درصد مشترکان آب شیروان مسکونی و ۱۱ درصد تجاری، اداری و صنعتی هستند.

 

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، بیش از ۴۲ هزار مشترک آب دارد.

کد خبر 1191246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha