مناسب سازی اماکن و معابر شهری در جهرم کافی نیست

زارعی گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری در جهرم انجام شده ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و تلاش مسوولان شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (پنجشنبه ۹ تیر) در جلسه مشترک مناسب سازی معابر شهری و شورای ساماندهی سالمندان با بیان اینکه  همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند، گفت: باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان، معلولین، سالمندان، زنان باردار و کودکان قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی و در جهت تامین رفاه معلولان و جانبازان انجام پذیرد گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و تلاش مسوولان شهرستان است.

 

وی با اشاره به عدم مناسب سازی جلو برخی  از ساختمان های ادارات، بانک ها، مطب پزشکان و... در خصوص ایجاد رمپ های نامناسب برای افراد توانخواه از دستگاه های متولی این امر خواست تا توجه بیشتری به ایجاد فضای مناسب سازی شده برای جانبازان، معلولین و ... در دستور کار قرار گیرد.

 

زارعی اظهار داشت: همه آحاد جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

 

وی از بانک هایی که در راستای مناسب سازی معابر شهری اقدام کردند، تقدیر کرد و دستگاه های اجرایی که بیشترین مراجعه مردمی دارند، مکلف کرد تا نسبت بهسازی معابر، ورودی های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر اماکن عمومی و پارک ها، تسهیل در امورات جانبازان و معلولین در سطح شهر و همچنین بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد این قشر از جامعه اقدام لازم معمول کنند.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم سالمندان سرمایه های اجتماعی عنوان کرد و اضافه کرد: رسیدن به سالمندی توفیقی است که باید ضمن ارج نهادن به این سرمایه های اجتماعی که انبوهی از تجربه هستند برای رفاه و کاهش مشکلاتشان تلاش کرد.

 

زارعی  با بیان اینکه جامعه ما به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود و هرم جمعیتی کشور ما به سمت بالاست، گفت: باید جامعه را برای آینده آماده و ضمن تهیه نقشه راه و فراهم نمودن زیرساختها، برای این شرایط برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

 

کد خبر 1191263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha