شیعه و سنی برای دفاع از دین مبین اسلام تلاش می‌کنند/موازی‌کاری از آسیب‌های مسائل فرهنگی

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه شیعه و سنی تفاوتی ندارند و ریشه و تنه هر دو مثل هم هستند که یک قرآن، دین، پیغمبر و یک خدای مشترک دارند، گفت: شیعه و سنی باید برای دفاع از دین مبین اسلام تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی صبح پنج شنبه نهم تیرماه در جریان سفر خود به کردستان با حضور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار فرهنگی کاری زمانبر بوده و زودبازده نیست اما اگر بنای کار فرهنگی روی اصول خود باشد مثمر ثمر خواهد بود چون با فکر انسان‌ها در ارتباط است.

 

وی با اشاره به اینکه عمل انسان تابع فکر است، افزود: اگر فکر انسان را بسازیم دل، درون، باطن و اعتقاد فرد درست خواهد شد بنابراین باید با فکر درست فکر غلط را اصلاح کنیم و کار فکری را با فکر درست کنیم.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) اسوه علم و تقواست، تصریح کرد: حضرت علی(ع) زمان دفاع دست به شمشیر برد که دست به شمشیر بردند چرا که دین ما دین شمشیر و خشونت نیست.

 

وی تصریح کرد: دین ما دین احساسات و تقلید نیست بلکه دین علم و تحقیق است و باید با دانش و تحقیق و با بصیرت بالا از دین مبین اسلام دفاع کنیم.

 

کریمی یادآور شد: فرقی بین خلیفه‌ها قائل نیستیم و همه باید در کنار هم باشند نه اینکه مقابل هم قرار بگیرند شیعه و سنی واقعی دل در گرو رسول خدا و اهل بیت دارند.

 

وی اضافه کرد: شیعه و سنی تفاوتی ندارند و ریشه و تنه هر دو مثل هم هستند و اختلافاتی در شاخه و برگ دارند اما قرآن، دین، پیغمبر و یک خدای مشترک دارند و باید با هم از دین و اسلام دفاع کنیم.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی اضافه کرد: معتقدم ارشاد اسلامی باید اتاق فکر ادارات حتی صدا و سیما باشد و از ایده‌های قرآنی و فرهنگی این ارگان استفاده ببرند.

 

ماموستا کریمی اذعان کرد: فضای مجازی باید تقویت شود و از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه زیربنای مذهب شیعه و سنی قرآن کریم است، گفت: کسانیکه مخالف قرآن و اسلام هستند سعی در ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی دارند.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی عنوان کرد: اقتصاد زیر بنای فکری ما نیست بلکه توحید زیربنای فکر و اعتقاد ماست اما بدون اقتصاد نمی‌توان توحید را بجا آورد.

 

ماموستا کریمی ارشاد اسلامی را مرکز فرهنگ دانست و گفت: برخی خرده فرهنگ‌ها مانند هه‌لپه‌رکی(رقص کردی) شاید اسلامی نباشد اما ضد اسلام نیز نیست و با دین مغایرت و مخالفتی ندارد، نیاز است اجازه اجرا داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اعمال سلیقه خطرناک است و باید تابع دین باشیم، خاطر نشان کرد: باید بجای پرداختن به مستحبات واجبات دین را تبلیغ دنبال کنیم.

 

ماموستا کریمی اضافه کرد: از آسیب‌های کارکرد مسائل فرهنگی و دینی موازی کاری است و همه از بودجه نظام استفاده می‌کنند اما کاری به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی عنوان کرد: مسئولان و روحانیون باید الگوی مردم باشند و در کنار هم باشند تا بتوانند فعالیت‌های موثرتری در جامعه اجرا کنند.

 

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز اعلام کرد: انتخاب ماموستا کریمی بعنوان مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی ظرفیتی برای کردستان است که از راهبرد و نگاه ایشان در امور فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 1191278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha