پیکرهای پاک و مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس وارد خاک وطن شد

پیکرهای پاک و مطهر ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از مرز بین المللی شلمچه وارد خاک کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جواد الائمه (ع) امروز (پنچ شنبه ۹ تیر) طی آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، روحانیون، اقشار مردم ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور آبادان و خرمشهر و همچنین عشایر ایل قشقایی از استان فارس مقیم خوزستان به نمایندگی از ملت شریف ایران اسلامی پیکرهای پاک و مطهر ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک کشور شد.

 

در این آئین ۹ کشته عراقی کشف شده مربوط به دوران جنگ تحمیلی نیز تحویل مقامات این کشور شد.

 

«سردار سید محمد باقرزاده» در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهدا در جریان عملیات تفحص تا اول تیرماه سال جاری کشف شدند که با استقبال عشایر قهرمان ایل قشقایی از استان فارس و حضور مردم شهیدپرور شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایندگی از ملت ایران به کشور بازگشتند.

 

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این شهدا مربوط به عملیات های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در اواخر ، مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه هستند.

 

وی با بیان اینکه پیکرهای این شهدا امروز به اهواز منتقل خواهد شد تصریح کرد: مراسم بزرگداشتی در معراج شهدای اهواز در جوار آنها برگزار می شود، پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.

 

کد خبر 1191292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha