برای معرفی علما فقط به برگزاری همایش بسنده نشود

شالویی با تاکید براینکه برای معرفی علما نباید فقط به برگزاری همایش بسنده شود، گفت:علما و شخصیت های برجسته دینی همانند آیت الله «شیخ محمد کوهستانی» باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند و در جهت تکریم آنان باید بیشتر تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمود شالویی» صبح امروز(۹تیر) در پیش کنگره همایش ملی بزرگداشت "حضرت آیت اله العظمی  شیخ محمد کوهستانی" در مشهد مقدس به شخصیت عالم آیت الله کوهستانی اشاره کرد و گفت: ما اگر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کاری را انجام نمی دادیم و تنها به معرفی این عالم برجسته تمرکز می کردیم نه تنها برای مازندران بلکه کل کشور نیز اثر گذار بود.

 

مدیر کل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: چهره های عالم و برجسته بسیاری وجود دارند که نیاز به معرفی به نسل امروز هستند و باید انفاس قدسیه آنها برای مردم شناسانده شود چرا که آنان لنگرگاه روی زمین هستند و نشانه های حق تعالی تلقی می شوند.

 

وی به شخصیت هایی همچون آیت الله کوهستانی، آیت الله شوشتری و علامه مجلسی اشاره و تاکید کرد که معرفی علما و شخصیت های برجسته دینی نیازمند گام های محکم تر فرهنگی است.

 

شالویی افزود: در حوزه فرهنگ نباید در معرفی شخصیت های علمی تنها به همایش ها بسنده کرد بلکه باید از محدودیت خارج شده و در سطح جامعه معرفی شوند.

 

وی اضافه کرد: علما و شخصیت های برجسته دینی باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند و در جهت تکریم آنان باید بیشتر تلاش کرد.

 

شالویی گفت: علما و شخصیت های دینی پس از ائمه اطهار (ع) از بهترین افراد بوده و نیاز به اهتمام بیشتر در زمینه معرفی آنها به جامعه کنونی است.

کد خبر 1191302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha