افزایش تعداد سفر دریایی لنج داران

خاندوزی گفت: با مصوبه هیات دولت قرار است تعداد سفرهای دریایی لنج داران از سه سفر به ۶ سفر در سال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید احسان خاندوزی» امروز (پنج شنبه ۹ تیر) در سفری یک روزه به منظور بازدید از ظرفیت ها و وضعیت اقتصادی منطقه آزاد اروند از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) وارد آبادان شد.

 

بازدید از مرز شلمچه، بازدید از اداره کل اموال تملیکی اهواز، برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص بررسی وضعیت اقتصادی شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر، بازدید از انبارهای ذخیره کالا در بندر امام (ره) و بازدید از گمرک اروندکنار آبادان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد به خوزستان است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در بدو ورود به متطقه آزاد اروند از وضعیت گمرک اروندکنار و چوئبده بازدید کرد.

 

بازدید از گیت های گمرک در جاده آبادان - ماهشهر، بازدید از گیت گمرک در جاده امام صادق خرمشهر، برگزاری نشست با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند در پایانه مرزی شلمچه، بازدید از گمرک شلمچه و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره سه اهواز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به خوزستان است.

 

خاندوزی در بازدید از گمرک اروندکنار و چوئبده در جمع تجار و فعالان اقتصادی اروندکنار و چوئبده اظهار کرد: با مصوبه هیات دولت قرار است تعداد سفرهای دریایی لنج داران افزایش یابد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم افزود: این سفرها از سه سفر به ۶ سفر در سال افزایش می یابد.

 

وی از واردات ضابطه مند کالاهای ته لنجی و حذف ممانعت پلیس اقتصادی و گمرک در خصوص واردات برخی کالا ها نیز خبر داد و تصریح کرد: باید گمرک این شهر به ظرفیت اسمی خود دست یابد و دوباره فعال شود.

 

افزایش ظرفیت ترخیص کالای ملوانی از گمرک اروندکنار، توسعه زیرساخت‌های گمرکی بندر چوئبده، اصلاح نگاه گمرک به فعالیت گمرکی در این شهرهای مرزی، توسعه زیرساخت‌های بندری در اروندکنار و چوئبده همچنین الحاق دو شهر مرزی و بندری اروندکنار و چوئبده به محدوده منطقه آزاد اروند برای استفاده از امتیازات گمرکی این منطقه و برخورداری از ظرفیت احداث مگاپورت از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده توسط فعالین اقتصادی اروندکنار بود.

 

در ادامه نیز «علیرضا مقدسی» عنوان کرد: ۱۴ میلیارد دلار کالا در سه ماه نخست امسال، از گمرکات کشور به خارج صادر شده است.

 

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک کشور ادامه داد: همچنین در این مدت، ۱۳ میلیارد دلار کالا از گمرکات وارد کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون کالای دپو شده‌ در گمرکات کشور نداریم و تنها سه میلیون تن کالای اساسی در بنادر دپو وجود دارد که در حال طی کردن تشریفات گمرکی است.

 

مقدسی ابراز کرد: برخی کالاها نیز در لنگرگاه و اسکه‌های کشور هستند که به سرعت از گمرکات کشور در حال ترخیص و ورود به بنادر است.

 

وی با بیان اینکه در تامین کالاهای اساسی کشور هیچگونه مشکلی نداریم تاکید کرد: سه میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران منتظر ترخیص بوده و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که کالاهای مورد نیاز کشور به میزان کافی انباشت شده است.

 

رئیس کل گمرک کشور در ادامه با اشاره به تلاش دیگر کشورها در ماه‌های اخیر برای انباشت کالاهای اساسی با توجه به تحولات بین المللی یاد آور شد: یکی از دلایل جدی دولت برای ساماندهی نرخ ارز، جلوگیری از قاچاق و خروج کالاهای اساسی از کشور بوده است.

 

کد خبر 1191308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha