عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده رایگان شد

با تصویب تفاهمنامه بازآفرینی بافت فرسوده شهری سقز توسط شورای اسلامی شهر و تایید کمیته انطباق عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر سقز در حد تراکم مجاز مسکونی رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اخیرا شهرداري سقز به عنوان سرآمد شهرداري هاي كشور در كاهش زمان صدور پروانه ساختماني توسط معاون وزير راه و شهرسازي معرفی شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل تاخیر در زمان صدور پروانه ساختمانی در کشور، شهرداری سقز را در کاهش صدور زمان پروانه ساختمانی پیش‌قراول و سرآمد در کشور عنوان کرده و از شهردار این شهر به نیکی یاد کرده است.

 

محمد آیینی مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران را ۷ ماه و در شهرهای دیگر کشور ۵ ماه اعلام کرده و گفته است: همین اتلاف وقت در زمان صدور پروانه ساختمانی باعث کندی روند ساخت و ساز و عقب ماندگی عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در کشور است.

 

به گفته این مقام وزارت راه و شهرسازی، کاهش سود زمان پروانه ساختمان یکی از محورهای مهم افزایش سرعت ساخت نهضت ملی مسکن است که بر اساس پایش و رصدیابی در شهر سقز زمان صدور پروانه ساخت به ۲ هفته و در همدان و سنندج به یک ماه کاهش یافته است.

 

 

ارسطو گویلی شهردار سقز ظهر پنج شنبه نهم تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران کردستان، کاهش روند پروانه ساختمانی را مهم برشمرد و اظهار کرد: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در کمتر از ۱۰ روز، پروانه ساخت ۱۲٠٠ واحد طرح جهش ملی مسکن که از سیاست‌های دولت نیز هست، در شهرداری صادر شد.

 

 گویلی افزود: ۳۵۰ پروانه ساختمانی نیز در دو ماهه آخر سال ۱۴۰۰ صادر که به نسبت جمعیت یک رکورد در سطح کشور محسوب شده و نتیجه تلاش و زحمات مجموعه شهرداری به ویژه همکاران حوزه شهرسازی بوده است.

 

وی عنوان کرد: فارغ از بحث استعلام ادارات و روند اداری در نظام مهندسی،  صدور جواز در شهراری سقز ۱۰ روزه صادر می‌شود.

 

شهردار سقز خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای هم با ستاد بازآفرینی شهری با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی استان منعقد که بزودی شورای محترم اسلامی شهر نیز انشالله آن را تصویب خواهد کرد.

 

گویلی تصریح کرد: هزینه صدور جواز در بافت فرسوده شهری که حدود ۶۰ درصد سطح شهر را شامل می‌شود،  به صورت رایگان خواهد بود.

 

 وی همچنین توسعه متوازن شهری را از برنامه‌های شهرداری سقز عنوان کرد و گفت: این چشم‌انداز با همکاری کلیه شهروندان ارجمند، هم‌اندیشی با نخبگان، متخصصان، ایده‌پردازان و کارشناسان شهری محقق خواهد شد.

 

 

کد خبر 1191346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha