حوزه سلامت استان هرمزگان نیازمند مشارکت جدی خیرین و دلسوزان است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه حوزه سلامت استان هرمزگان نیازمند مشارکت جدی خیرین و دلسوزان است، گفت: گلایه‌هایی وجود دارد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیرساز، مورد حمایت و پشتیبانی علوم پزشکی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین « محمد عبادی‌زاده » در دیدار اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن قدردانی از دغدغه‌مندان اجتماعی استان هرمزگان، اظهارداشت: حوزه سلامت یکی از ضروری‌ترین بخش‌هایی است که نیازمند مشارکت خیرین و دلسوزان این حوزه است.

 

وی، با ذکر این نکته که استان هرمزگان در حوزه زیرساخت‌های حوزه درمان و سلامت فاصله زیادی با استان‌های برخوردار و همجوار دارد، افزود: برای جبران این فاصله قابل توجه نیازمند یک عزم جدی در میان مسئولین و خیرین سلامت استان هرمزگان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در حوزه بیمارستان‌های تخصصی استان نیازمند فعالیت جدی هستیم، بابراز کرد: باید به سمت توسعه و احداث بیمارستان‌های تخصصی باشیم چراکه ایجاد این بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای در ارتقاء شاخص‌های سلامت استان دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، اعتماد کشور مردم حاشیه خلیج فارس به ایران برای درمان و سلامت را یک ظرفیت بسیار مهم برشمرد، بیان کرد: پزشکان بسیار سطح بالایی در سطح کشور وجود دارد و می‌توان از ظرفیت آن‌ها حتی به صورت مقطعی برای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان هرمزگان استفاده کرد.

 

وی، ضمن تاکید بر وجود عزم دوجانبه میان خیرین و دولت برای رقم خوردن اتفاقات بزرگ در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: گلایه‌هایی وجود دارد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیرساز، مورد حمایت و پشتیبانی علوم پزشکی قرار نمی‌گیرند؛ یعنی پس از ایجاد مرکز درمانی توسط خیر، پشتیبانی‌های لازم توسط علوم پزشکی انجام نمی‌شود و در برخی از مواقع مراکز درمانی پس از احداث با چالش روبرو می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که توسعه و پیشرفت در حوزه سلامت و درمان برایند فعالیت خیرین، بخش خصوصی و نهادهای دولتی است، تشریح کرد: حمایت دولت در این زمینه امری ضروری محسوب می‌شود و اگر علوم پزشکی فعالیت بخش خصوصی و خیرین را پشتیبانی نکنند، نمی‌توان انتظار تحقق اهداف مد نظر را داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌‌زاده، با ذکر این نکته که باید آثار خیر و نیکوکاری را برای عموم مردم تشریح و ملموس کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ خیر، ارائه صحیح آثار فعالیت‌ها در بطن جامعه است که برای تحقق آن انجام فعالیت‌های رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدوارم برنامه‌ای در این زمینه تدوین شود.

 

وی، ضمن تاکید بر این نکته که خیرین نباید زیر فشار قرار گیرند، عنوان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که افراد شیرینی و حلاوت امر خیر را احساس کنند نه اینکه فرد در رودربایستی و سایر فشارهای اجتماعی قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حضور جوانان را در حوزه سلامت بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: استفاده از جوانان در حوزه امور خیریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه نیز نباید به وضعیت مادی شخص توجه داشت چراکه جوانان در امر هماهنگی و پیگیری می‌توانند اتفاقات بسیار بزرگی را رقم بزنند.

 

 

 

 

کد خبر 1191374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha